سیدمحمدحسن حسینی خامنه‌ای, برادر مرموز خامنه‌ای چقدر ثروت دارد؟ 

By | ۱۴۰۰-۰۸-۱۹
برادر کوچک علی خامنه‌ای مانند سایر اعضای خانواده وی، مرموزانه و بی سر و صدا بر نهادهای مختلف مالی و حوز‌ه‌های نفت، گاز، پتروشیمی، عمران و حتی بخش‌های آموزشی و تبلیغاتی کشور چمبره زده و او نیز به سهم خود در حال چپاول ثروت‌ ملی ایران است.
به گزارش آواتودی، سیدمحمدحسن حسینی خامنه‌ای کوچکترین برادر علی خامنه‌ای که گفته می‌شود از سال‌ها پیش با عنوان بازرس “بیت علی خامنه‌ای” در وزارت نفت درآمد حاصل از فروش نفت را به وی می‌رساند، مانند سایر بستگان سببی و نسبی این دیکتاتور، سیطره‌ پلید خود را بر اقتصاد ایران گسترانده است.
وی که دارای مدرک فوق دیپلم علوم انسانی است، عهده‌دار پست‌های متعدد کلیدی و حساس مدیریتی در حوزه‌های تبلیغاتی، عمرانی، پتروشیمی و ..‌‌. است.
این برادر علی خامنه‌ای در حالی که هیچ مهارت و یا تخصص ویژه‌ای ندارد، پیشتر بر مسند مدیریت اداره کل ارشاد خراسان، مدیریت هیات رسیدگی به تخلفات اداری وزارت نفت، مدیرعاملی سینمای جوان و عضویت در شورای بازبینی فیلم‌های سینمایی وزارت ارشاد، تکیه زده است!
با توجه به شواهد موجود، حسن خامنه‌ای در حال حاضر در پست‌هایی که در ذیل به آن اشاره می‌شود، در حال چپاول ثروت ایران زمین است:
– رئیس هیات مدیره سرمایه گذاری توسعه عمران سپهر هشتم وابسته به صندوق بازنشستگی و پس انداز کارکنان بانک‌های ملی 
 – رئیس هیات مدیره سیمان هگمتان وابسته به بنیاد مستضعفان 
– عضو هیات مدیره شرکت پیام رسا 
– عضو هیات مدیره پتروشیمی شازند وابسته به بانک ملی 
– عضو هیات مدیره سیمان فیروزکوه 
– عضو هیات مدیره بیناس انرژی 
– عضو هیات مدیره کارخانجات تولیدی و صنعتی اتمسفر 
– عضو هیات مدیره کشت و صنعت چین چین
– عضو هیات امنای زائرسرای مهر رضا وابسته به بنیاد علوی (بنیاد مستضعفان) 
– عضو هیات امنای دانشگاه غیر انتفاعی رسام 
– عضو هیات مدیره شرکت خدمات مدیریت سرمایه‌ مدار
– عضو هیات مدیره شرکت توسعه فضاهای فرهنگی
– عضو هیات مدیره شرکت واسپاری سپهر صادرات
– عضو هیات مدیره شرکت گروه صنایع سیمان کرمان
– عضو هیات مدیره شرکت توسعه و مدیریت سرمایه صبا
– نایب رئیس هیات مدیره شرکت نفت گاز انرژی و پتروشیمی لیسار ماه 
با توجه به برخی فعالیت‌های هلدینگ‌ها و نهادهای فوق، بیشتر می‌توان بر تسلط همه جانبه علی خامنه‌ای و بستگان وی بر اقتصاد کشور پی برد.
شرکت سرمایه‌گذاری توسعه عمران سپهر هشتم به ریاست حسن خامنه‌ای در زمینه تجهیز، سرمایه‌گذاری و بازرگانی و اجرای طرح‌های تولید انبوه مسکن و ساختمان، ایجاد شهرک‌ها و شهرهای جدید و باغشهرها، تولید صنعتی ساختمان و مواد و مصالح و تجهیزات ساختمانی، نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده شهری و سایر فعالیت‌های سرمایه‌گذاری و مدیریت و توسعه املاک و مستغلات متعلق به بانک صادرات، مشغول به فعالیت است.
وی در حالی عضو هیات مدیره شرکت پتروشیمی شازند اراک است که این شرکت جزء مهم‌ترین طرح‌های زیربنایی و از بزرگترین تولیدکنندگان محصولات پلیمری و مواد شیمیایی و یکی از نهادهایی است که در لیست تحریم ایالات متحده قرار دارد.
این برادر خامنه‌ای در شرکت توسعه و مدیریت سرمایه صبا ( مخفف صندوق بازنشستگی بانکها) در امور بازرگانی، صادرات و واردات، سرمایه‌گذاری در انواع فلزات، سرمایه‌گذاری در سپرده، اوراق مشارکت، انواع اوراق صکوک و انواع طرح‌ها و پروژه‌های تولیدی، بازرگانی، خدماتی، کشاورزی و ساختمان و مسکن در بخش‌های مختلف اقتصادی، فعال است.
وی به عنوان نائب رئیس هلدینگ واسپاری سپهر صادرات در حوزه‌های خودرو، لوازم خانگی، تجیهز کارخانه‌ها و کارگاه‌های تولیدی و صنعتی، اجرای طرح‌های عمرانی و ساختمانی و راهسازی، ناوگان هوائی (هواپیما) و ناوگان دریائی (کشتی و شناور) ، دکل‌های حفاری نفت و گاز، کارخانه‌های سیمان و نیروگاه‌های برقی، نفت و گاز و صنایع پتروشیمی، تجهیزات بیمارستانی و لوازم پزشکی و صنایع مدرن صنعت پرتونگاری نیز مشغول به فعالیت است.
شرکت نفت، گاز، انرژی و پتروشیمی لیسار ماه نیز فعالیت‌های گسترده‌ای در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی شامل؛ ساخت و ساز، اکتشاف میادین نفت، فرآوری، تجارت، انتقال، توزیع، نگهداری و فروش نفت خام و گاز و فرآورده‌های مربوطه را انجام می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *