کشیده شدن اعتراضات به سطح شهر اصفهان/ مجروح شدن معترضان

By | ۱۴۰۰-۰۹-۰۵

گزارش‌ها از اصفهان حکایت از گسترده شدن اعتراضات به سطح شهر و درگیری ماموران امنیتی با مردم، شلیک ساچمه و گاز اشک‌آور و مجروح شدن تعدادی از معترضان دارد.

اعتراضات از بامداد جمعه و با شلیک گاز اشک‌آور در بستر زاینده‌رود و جلوگیری ماموران از تجمع معترضان تشدید شد.

ویدیوهایی از درگیری معترضان و ماموران امنیتی در برخی از نقاط شهر نیز دریافت شده است.

همچنین ویدیوهای رسیده به ایران‌اینترنشنال نشان می‌دهد که ماموران امنیتی در نقاطی از شهر اصفهان با شلیک ساچمه و گاز اشک‌آور معترضان را پراکنده می‌کنند.

تصاویری از مصدومیت برخی از معترضان نیز منتشر شده است. در یکی از ویدیوها نیز پوکه‌های گازهای اشک‌آوری که ماموران به سوی مردم شلیک کرده‌اند دیده می‌شود.

معترضان در تجمعات روز جمعه شعارهایی از جمله «رضاشاه، روحت شاد»، «هم‌وطن به پا خیز، ایران فلسطین شده»، «زاینده‌رودِ جاری، حق هر اصفهانی» و «اصفهان، شهرکرد، اتحاد اتحاد» سر می‌دادند.

خبرگزاری فارس نیز استفاده پلیس از گاز اشک‌آور برای «متفرق کردن» تجمع‌کنندگان در بستر زاینده‌رود در صبح جمعه را تایید کرد اما معترضان را «کمتر از ۵۰۰ نفر» خواند که «با توجه به نوع پوشش و سن و سال‌شان شباهتی با کشاورزان اصفهان نداشتند.»

ماموران امنیتی بامداد پنجشنبه چادرهای کشاورزان متحصن در بستر زاینده‌رود را آتش زده و آنان را وادار به پایان تحصن خود کردند. تعدادی از کشاورزان نیز بازداشت شدند.

دادستان اصفهان و همچنین معاون سیاسی‌امنیتی استاندار اصفهان آتش زدن چادرهای معترضان را به «اراذل و اوباش» نسبت داده و تهدید کرده بودند ادامه اعتراضات «ارتباطی به کشاورزان ندارد» و «اراذل و اوباش» سعی می‌کنند فضا را در دست بگیرند.

روز جمعه نیز یوسف طباطبایی، امام جمعه اصفهان، درباره اعتراضات گفت: «فراموش نکنیم که دست نشانده‌های دنیای کفر به دنبال ایجاد فتنه هستند و باید با هوشیاری آن را از بین ببریم.»

ناصر محمدی، امام‌جمعه موقت یزد، نیز در واکنش به قطع آب انتقالی زاینده‌رود به این استان گفت: «مردم باید با هوشیاری و بصیرت کامل مواظب فتنه برخی سودجویان و فتنه‌گران نسبت به مشکل کمبود و قطع این ماده حیاتی در برخی مناطق مرکز استان باشند تا مسئولان با درایت وظایف ملی خود را انجام دهند.»

روز پنجشنبه ساعاتی پس از حمله ماموران و آتش زدن چادر معترضان در بستر زاینده‌رود، فیلم‌هایی از تخریب خط لوله انتقال آب در شرق اصفهان منتشر شد. مقام‌های استان یزد صبح جمعه اعلام کردند که این خط ترمیم شده اما هنوز آب وصل نشده است.
ایران اینترنشنال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *