حمله نیروهای امنیتی به تجمع معلمان مقابل مجلس ایران

By | ۱۴۰۰-۰۹-۲۲

امروز و در ادامه اعتراضات معلمان و فرهنگیان در ایران تجمع‌های مختلفی در شهرهای مختلف برگزار شد و بنا بر اعلام شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان نیروهای امنیتی به تجمع معلمان در مقابل مجلس ایران حمله کرده‌اند.

امروز همچنین فرهنگیان تجمع‌های مختلفی در شهرهای یزد، کرمان، مریوان، قم، سقز، رشت، شیراز، بیجار، خرم‌آباد و سایر شهرها در مقابل ادارات آموزش و پرورش برگزار کرده‌اند.

این تجمع‌ها پس اعتصاب دو روزه معلمان در روزهای شنبه و یکشنبه انجام می‌گیرد.

تجمع معلمان در مقابل مجلس ایران
تجمع معلمان در مقابل مجلس ایران

پیش از این شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان اعلام کرده اگر درخواست‌های آنها برآورده نشوند “اعتراضات را در هفته های بعد به صورت گسترده تر و طولانی تر ادامه خواهیم داد” و محل‌های مانند روبروی مجلس ایران، در مقابل تمامی ادارات آموزش و پرورش استان‌ها و شهرستان‌ها را محل برگزاری تجمع‌های اعتراضی خود اعلام کرده بود.

روز گذشته و در دومین روز اعتصاب معلمان، ماموران امنیتی رسول بداقی، بازرس کانون صنفی معلمان را بازداشت کردند.

تجمع معلمان در شهر یزد
تجمع امروز معلمان در شهر یزد

کانون صنفی معلمان ایران می‌گوید بازداشت آقای بداقی با “ضرب و شتم ماموران” همراه بوده و آنها تمام وسایل ارتباطی او و حتی تلفن همراه همسرش را ضبط کردند و با خود بردند.

پیشتر شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران از معلمان سراسر کشور خواسته بود که برای دو روز (شنبه و یک‌شنبه) از حضور در کلاس‌های درس امتناع کرده و کلاس‌های مجازی خود را تعطیل کنند.

بنا به فراخوان این شورا، معلمان در اعتراض به اجرا نشدن رتبه‌بندی معلمان، خواستار همسان‌سازی حقوق مشاغل به ویژه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان هستند.

شورای هماهنگی در بیانیه اعلام این اعتصاب که هفته گذشته منتشر شد، آورده بود: “دولت و مجلس از یکسو اجرای کامل طرح همسان سازی بازنشستگان مطابق با قانون مدیریت خدمات کشوری را به محاق برده‌اند از سوی دیگر می‌خواهند با اختصاص تنها ۱۲.۵ هزار میلیارد تومان طرح رتبه‌بندی را در روز یکشنبه ۲۱ آذر سرهم‌بندی کنند.”

تجمع معلمان در سقز
تجمع معلمان در سقز
تجمع معلمان در شهر کرمان
تجمع معلمان در شهر کرمان
تجمع معلمان در شهر مریوان
تجمع معلمان در شهر مریوان
تجمع معلمان در مقابل مجلس ایران
تجمع معلمان در قم
تجمع معلمان در قم
بی بی سی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *