حمایت کانون نویسندگان از اعتراضات فرهنگیان: معلمان ذره‌ای از خواسته‌هایشان عقب نمی‌نشینند

By | ۱۴۰۰-۰۹-۲۴

کانون نویسندگان ایران با صدور بیانیه‌ای ضمن حمایت اعتراضات معلمان و تاکید براینکه آنها ذره‌ای از خواسته‌هایشان عقب نمی‌نشینند،حمله نیروهای انتظامی و امنیتی به تجمعات اعتراضی معلمان را محکوم کرد و خواستار آزادی معلمان زندانی و سایر زندانیان سیاسی،‌عقیدتی و کنشگران صنفی و مدنی شد.

این کانون اعلام کرد معلمان «ذره‌ای از خواسته‌های خود عقب‌نشینی نخواهند کرد» و خواستار اجرای «طرح رتبه‌بندی معلمان و همسان‌سازی حقوق بازنشستگان» هستند.

کانون نویسندگان همچنین در اعتراض به حمله نیروهای امنیتی به تجمع روز دوشنبه معلمان، افزود: «در روزهای اخیر نیز حمله‌ی نیروهای امنیتی به تجمع بزرگ معلمان در مقابل مجلس، برای اعتراض به لایحه‌ای که فرسنگ‌ها با خواست‌های آنها فاصله دارد، و بازداشت و زندانی کردن رسول بداقی، بازرس کانون صنفی معلمان تهران را شاهد بودیم.»

در این بیانیه اشاره شده است که با توجه به اعتصاب سراسری و برگزاری تجمع‌های گسترده معلمان در شهرهای مختلف، آنها نشان داده‌اند که ذره‌ای از خواسته‌های خود عقب‌نشینی نخواهند کرد.

کانون نویسندگان با اشاره به درخواست معلمان برای آزادی معلمان زندانی، افزود که معلمان در تظاهرات و تجمع‌های خود، افزون بر مطالبات صنفی جامعه‌ فرهنگیان کشور، خواستار آزادی همه‌ معلمان زندانی و سایر زندانیان سیاسی شده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *