بی‌خبری و ابراز نگرانی خانواده نرگس محمدی پس از حدود ۴۰ روز بازداشت او 

By | ۱۴۰۰-۱۰-۰۳

تقی رحمانی، فعال سیاسی و همسر نرگس محمدی، پس از حدود چهل روز که از بازداشت خانم محمدی میگذرد، در توییتی از وضعیت او ابراز نگرانی کرد.

آقای رحمانی نوشت: “نرگس در انفرادی است، بی خبری ما از او نگران کننده است. انتقام حکومت و سیستم قضایی امنیتی از نرگس ادامه دارد. انفرادی شکنجه سفید است.”

آقای رحمانی پیشتر هم درباره وضعیت نرگس محمدی هشدار داده بود و گفته بود که خانواده از وضعیت او بی خبر هستند ومسئولان زندان اجازه تماس یا گرفتن وکیل به او نمی‌دهند.

آقای رحمانی همچنین به اسنادی که در روزهای گذشته توسط گروهی که خود را “عدالت علی” می‌نامند و به رسانه ها فرستاده شده، اشاره کرده است.

این گروه با انتشار اسناد محرمانه و مکاتبات داخلی زندان درباره نرگس محمدی می‌گوید: “محتوای این اسناد نیز برای جامعه بین المللی و سازمان های حقوق بشری به منزله زنگ خطر است که در صورتی که موفق به آزادی نرگس محمدی بزودی نشوند، نرگس از این حبس جان سالم به در نخواهد برد”.

نرگس محمدی، فعال حقوق بشر در ایران آبان ماه امسال در دومین سالگرد اعتراضات، مجددا توسط نیروهای امنیتی ایران بازداشت شده است.

خانم محمدی در حال گذراندن محکومیت قبلی خود با دو پرونده جدید یکی مربوط به تحصن در بند زنان زندان اوین در اعتراض به کشتار معترضان آبان ۹۸ ودیگری مربوط به اعتراض و شکایت او از بدرفتاری حین انتقال از زندان اوین به زندان زنجان رو به رو شد.

او بابت این دو پرونده به ۸۰ ضربه شلاق تعزیزی و ۳۰ ماه حبس تعزیزی و دو فقره پرداخت جریمه مالی محکوم شده است.

پیشتر خانم محمدی گفته بود که این پرونده از اساس “بی‌شرمانه و ظالمانه” است و او از این احکام “سرپیچی خواهد کرد.”

نرگس محمدی از سال ۸۰ چهار بار برای فعالیت‌های خود در دفاع از حقوق بشر، به زندان افتاده که آخرین بار، ۸ سال و نیم طول کشیده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *