مصاف دو نابغه شطرنج؛ شکست فیروزجا برابر مرد شماره یک جهان

By | ۱۴۰۰-۱۰-۰۷
رقابت های شطرنج سریع قهرمانی جهان
گروه ورزشی: نابغه ایرانی تیم ملی فرانسه، برابر مرد شماره یک شطرنج دنیا شکست خورد.
در ادامه رقابت های شطرنج سریع قهرمانی جهان دو چهره مطرح این رشته برابر هم قرار گرفتند. علیرضا فیروزجا که طی سال های اخیر پیشرفت چشمگیری داشته و به رتبه دوم رنکینگ جهانی رسیده امروز برابر کارلسن نفر اول دنیا قرار گرفت که این مسابقه در نهایت با پیروزی کارلسن به پایان رسید. در این بازی که دور هفتم رقابت های جهانی برگزار می شد علیرضا فیروزجا با مهره سیاه مقابل کارلسن قرار گرفت و شکست خورد.
کارلسن در سال های اخیر اختلاف زیادی با رقبای خود ایجاد کرده اما اخیرا از فیروزجا به عنوان یکی از شطرنج بازانی که می تواند جایگاه او را تهدید کند نام برده بود. او اعلام کرده بود اشتیاق زیادی برای بازی برابر نابغه ایرانی‌الاصل شطرنج دارد. فیروزجا در روز اول این مسابقات باختی را تجربه نکرده بود و به ۳ پیروزی و دو تساوی دست یافت.

پرهام مقصودلو و احسان قائم مقامی دو ملی پوش شطرنج ایران هستند که در این رقابت‌ها و در بخش آقایان حضور دارند.  در دور اول این رقابت‌ها مقصودلو به مصاف آرونیان رفت و توانست این شطرنج باز را متوقف کند و به تساوی دست پیدا کند. هم‌چنین قائم مقامی دیگر ملی پوش شطرنج ایران توانست لوبچینسکی را شکست دهد. این پیروزی قائم مقامی درحالی به دست آمد که او با ریتینگ ۲۵۵۳ مقابل حریفی با ریتینگ ۲۲۸۹ قرار گرفته بود.پرهام مقصودلو مرد شماره یک شطرنج ایران که با ریتینگ سریع ۲۵۱۲ در این رقابت‌ها حضور دارد در حالی آرونیان را در دور اول متوقف کرد که حریف او دارای ریتینگ ۲۷۲۸ بود. در ادامه این رقابت‌ها مقصودلو به سه پیروزی و یک شکست دست پیدا کرد تا ملی پوش شطرنج ایران با کسب ۳.۵ امتیاز از ۵ امتیاز ممکن در رده سی‌ام این رقابت‌ها بایستد.قائم مقامی دیگر شطرنج باز ایران هم به ۳ پیروزی و دو شکست دست یافت تا با ۳ امتیاز در رده ۶۰ این رقابت‌ها جا بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *