تجمع سراسری و همزمان بازنشستگان و مستمری‌بگیران در تهران و چند شهر دیگر ایران

By | ۱۴۰۰-۱۰-۰۷

گروه‌هایی از بازنشستگان کشوری و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی در اعتراض به مشکلات معیشتی خود به صورت سراسری و همزمان در تهران و شهر‌های دیگر ایران تجمع کردند.

ایلنا روز سه‌شنبه ۷ دی نوشت بازنشستگان کشوری در تهران مقابل مجلس شورای اسلامی رفتند و خواستار توجه به وضع معیشتی خود و تصویب هرچه سریع‌تر لایحه‌ دائمی شدن همسان‌سازی شدند.

بر اساس گزارش این خبرگزاری، در برخی از دیگر استان‌ها نیز بازنشستگان مقابل دفتر صندوق بازنشستگی استان، تجمع کردند.

همچنین بر اساس گزارش و تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، شیراز، قم، سنندج، همدان، زنجان و لردگان جزو شهرهایی بود که تجمع بازنشستگان و مستمری‌بگیران در آنها برگزار شد.

معترضان شعارهایی چون «اجرای همسانسازی حق مسلم ماست»، «مسئول بی‌کفایت، استعفا استعفا» و «بازنشسته داد بزن، حقت فریاد بزن» سر دادند.

علاوه بر اجرای کامل همسان‌سازی و تصویب لایحه‌ دائمی شدن، بازنشستگان و مستمری‌بگیران خواستار شمول بازنشستگان فرهنگی در رتبه‌بندی، اجرای کامل قانون خدمات مدیریت کشوری و افزایش مستمری‌ها به اندازه‌ هزینه‌های زندگی و تورم واقعی هستند.

همزمان ایلنا از نامه بازنشستگان تامین اجتماعی به ابراهیم رئیسی خبر داد که بازنشستگان در آن با اشاره به قانون تامین اجتماعی، یادآور شدند سازمان تامین اجتماعی مکلف است در بازه زمانی حداکثر یک‌ساله حقوق و مزایای بازنشستگان و مستمری‌بگیران را با توجه به تورم موجود تطبیق و متناسب‌سازی کند.

روح‌الله عباس‌پور نماینده بوئین زهرا در مجلس نیز روز سه‌شنبه در تذکری شفاهی بر لزوم رسیدگی به موضوع همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تاکید کرد و گفت «پرداخت‌ها باید عادلانه باشد.»

روز یکشنبه پنجم دی نیز شماری از بازنشستگان در شهرهایی از ایران از جمله اهواز تجمع اعتراضی برگزار کردند.
ایران اینترنشنال:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *