هدیه میلیاردی وزیر به دوستان از جیب مردم

By | ۱۴۰۰-۱۰-۲۷

گزارش‌ها حاکی از آن است که وزیر کار، رفاه و امور اجتماعی با «پرداخت سریع» شش میلیارد تومان به یک برنامه تلویزیونی موافقت کرد

علی فروغی، مدیر شبکه ۳ سیما که با اخراج عادل فردوسی‌پور و متوقف کردن برنامه ۹۰ شناخته می‌شود، به‌تازگی در نامه‌ای از وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی درخواست کرد که برای ساخت مسابقه «میدون» ۴۸ میلیارد تومان اختصاص دهد. گزارش‌ها و تصاویر منتشر شده از یک نامه حاکی از آن است که حجت‌الله عبدالملکی نیز با «پرداخت سریع» شش میلیارد تومان به این برنامه با عنوان «پشتیبانی» موافقت کرد. عبدالملکی پیش از وزارت، در برنامه میدون کارشناس و داور بود. البته او هنوز این گزارش را تایید یا تکذیب نکرده است.

عبدالملکی (وسط) پیش از وزارت در برنامه «میدون» کارشناس و داور بود-ورزش ۳

برنامه میدون یک مسابقه استعدادیابی شغلی است و مدیران صداوسیما ادعا می‌کنند با «هدف مشاوره و حمایت از کسب‌وکارهای نوپا» ساخته می‌شود.

انتشار متن نامه علی فروغی و پاسخ حجت‌الله عبدالملکی در رسانه‌ها و فضای مجازی بازتاب وسیعی داشت و برخی آن‌ را «ادای دین وزیر به دوستان» نامیدند. پایگاه خبری صراط از قول «بسیاری از کارشناسان» نوشت که مسابقه میدون، «سکوی پرتاب» عبدالملکی به وزارت کار بود.

عملکرد حجت‌الله عبدالملکی، وزیر کار، رفاه و امور اجتماعی در چند ماه‌ گذشته انتقادهای زیادی را به همراه داشته و حتی انتقاد برخی نمایندگان همسو با دولت را نیز به دنبال داشته است. او پیش‌تر نیز به دلیل انتصاب‌های «عجیب» و «فامیلی» در وزارتخانه‌ خود با اعتراض نمایندگان‌ روبه‌رو شده بود.

عبدالملکی از زمان شروع به کار خود تاکنون بارها ادعا کرده است که سالانه یک میلیون شغل را ایجاد می‌کند اما ناظران معتقدند با توجه مشکلات تورمی و اقتصادی جمهوری اسلامی ایران، این وعده تحقق نمی‌یابد. برخی‌ نمایندگان نیز پیش‌بینی کرده‌اند که در صورت استیضاح وزیر رفاه در مجلس، او نخستین اخراجی دولت سیزدهم است.

جبارکوچکی‌نژاد، نماینده مجلس شورای اسلامی، در مصاحبه اخیر خود با خبرگزاری ایلنا گفت که استیضاح عبدالملکی در مجلس «قطعا» رای می‌آورد. او «عملکرد و انتصاب‌های وزیر کار را غیرقابل‌قبول خواند و گفت: «ایشان در عرض چند ماه نشان داد که توانایی اداره این وزارتخانه مهم را ندارد و ضعف مدیریتی شدید در این وزارتخانه مشاهده می‌شود.»

علی بابایی کارنامی، نماینده شوش نیز در گفت‌وگو با ایلنا، به نارضایتی مجلس از روند اقدام‌ها و کارهای حجت عبدالملکی اشاره کرد و گفت: «فقدان شناخت دقیق از حوزه عمل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، انتصاب‌های آشفته و اصرار بر به کارگیری مدیران غیرمتخصص از جمله نقاط ضعف وزیر کار است.»

در روزهای گذشته، پایگاه خبری رویداد۲۴ نیز با انتشار یک فایل صوتی از جلسه کمیسیون اجتماعی مجلس با عبدالمالکی، تخلف‌های آشکار و پرتعداد او را افشا کرد. در این جلسه، سیدناصر موسوی لارگانی با انتقاد از اینکه در پی انتصاب‌های وزیر رفاه، نیروهای متخصص از این وزارتخانه خارج شده‌اند، خطاب به عبدالملکی می‌گوید: «نیروهایی که به وزارتخانه آورده‌اید فقط دو سال طول می‌کشد راهروهای وزارتخانه را یاد بگیرند. شما به دلیل بی‌تجربگی به همه سهمیه دادید و وزارتخانه را مثل غنیمت جنگی بین دوستانتان تقسیم کردید.»

به گزارش پایگاه خبری رویداد۲۴، «در جلسه کمیسیون اجتماعی مجلس، موسوی لارگانی از پاسخ‌های وزیر قانع نشد و حالا قرار است سوال به صحن علنی ارجاع شود؛ اما نکته عجیب اینجا است که در این جلسه، نمایندگان دیگر با شنیدن اتفاق‌هایی که در وزارت کار رخ داده، به‌جای آنکه طرح سوال یا استیضاح وزیر را کلید بزنند، به دنبال آن‌اند تا به هر ترتیبی که شده است، موسوی لارگانی را از پیگیری سوالش منصرف کنند.»

این گزارش می‌افزاید: «روزی که ابراهیم رئیسی حجت‌الله عبدالملکی را به‌عنوان وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی معرفی کرد، کمتر کسی حتی می‌دانست او کیست. شاید تنها کسانی او را می‌شناختند که مسابقه میدون را از تلویزیون جمهوری اسلامی تماشا می‌کردند و احتمالا آن‌ها هم ناباورانه با خود می‌گفتند چه اتفاقی در تاریخ یک کشور باید رخ بدهد و چه فرایند نزولی باید طی شود که مجری و داور یک برنامه سرگرمی تلویزیونی به‌عنوان وزیر کار معرفی شود؛ البته این اتفاق افتاد و عبدالملکی به‌عنوان وزیر معرفی شد و ناباورانه‌تر آنکه پر ادعاترین مجلس تاریخ جمهوری اسلامی ایران که با شعار شایستگی و کارآمدی روی کار آمده بود، با ۱۹۱ رای موافق او را به وزارتخانه فرستاد.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *