سالگرد حادثه ساختمان پلاسکو؛ آتش‌نشانان تهران به اعتراضات معیشتی پیوستند

By | ۱۴۰۰-۱۰-۳۰

هم‌زمان با سالگرد حادثه آتش‌سوزی ساختمان پلاسکو، شماری از آتش‌نشانان با برگزاری تجمع در مقابل شهرداری تهران به سلسله اعتراضات معیشتی پیوستند.

بر اساس ویدئوهای منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی، آتش‌نشانان شرکت‌کننده در این تجمع اعتراضی که چهارشنبه ۲۹ دی برگزار شد، شعار می‌دادند: «مشکل ما حل نشه، تجمع تکرار می‌شه.»

معترضان با شعارهایی مثل «سختی کار حق ماست، حاصل دست رنج ماست»، «مدیر بی‌لیاقت، نمی‌خوایم»، و «شهردار بیا بیرون»، خواستار پاسخگویی علیرضا زاکانی، شهردار پایتخت شدند.

خبرگزاری ایلنا در گزارشی از این تجمع به نقل از یک آتش‌نشان نوشت: «حقوق پایه‌ای که برای آتش‌نشانان تهران بزرگ درنظر گرفته‌اند … با تورم فعلی و افزایش قیمت‌های لحظه‌ای، واقعا ناچیز است … میانگین دریافتی آتش نشان‌های تهران بین هشت و نیم تا نه و نیم میلیون تومان است. به نسبت مشاغل دیگر که حقوق‌های دوازده یا سیزده تومانی دارند، این حقوق کم است و در حق آتش نشان‌ها با این فشار کاری و استرس‌ ظلم می‌شود.»

جلال ملکی سخنگوی آتش‌نشانی در واکنش این تجمع اعتراضی به خبرگزاری فارس گفت که در بودجه ۱۴۰۱ که شهردار تهران به شورای اسلامی شهر داده، ردیف‌های ویژه‌ای برای ارتقای سطح معیشتی و رفاهی کارکنان آتش‌نشانی دیده شده است.

به گفته ملکی، شهردار تهران برای «بررسی و پیگیری» مطالبات آتش‌نشانان «دستور ویژه» صادر کرده است.

ساختمان پلاسکو در خیابان جمهوری تهران صبح روز ۳۰ دی ۱۳۹۵ آتش گرفت و چهار ساعت پس از آتش‌سوزی در حالی که تعدادی از آتش‌نشانان و افراد عادی هنوز در ساختمان بودند، فرو ریخت.

در جریان این حادثه ۱۶ آتش‌نشان و چهار نفر از افراد دیگری که در ساختمان بودند کشته شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *