گرفتار شدن هزاران نفر در جاده‌ها در پی بارش برف و کولاک شدید در غرب ایران

By | ۱۴۰۰-۱۱-۰۲

گرفتار شدن خودروها در برف و کولاک در اسدآباد همدان

در پی بارش سنگین برف و کولاک شدید در مناطق غربی ایران، گزارش‌ها حاکی از گرفتار شدن چند هزار نفر در محورهای مواصلاتی و مسدود شدن راه‌های ارتباطی در بسیاری از این مناطق است.

به گزارش ایسنا به نقل از امیر جعفرزاده، مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی، در روز جمعه، اول بهمن، امدادگران این استان طی ۳۰ ساعت گذشته به چهار هزار نفر که در برف و کولاک محورهای مواصلاتی این استان گرفتار شده بودند، امدادرسانی کرده‌اند.

به گفته جعفرزاده، ۱۷ حادثه برف و کولاک جاده‌ای و کوهستانی نیز در این مدت زمان رخ داده و ۱۵۰۰ خانوار در این مناطق دچار حادثه شده‌اند.

در همین حال بسیاری از مسئولان استانی از مشکلات در تردد برون‌شهری و روستایی در مناطق غربی کشور خبر داده‌اند، از جمله مرتضی زمانپور، فرماندار کوهرنگ در استان چهارمحا‌ل‌ و بختیاری روز جمعه به خبرگزاری ایسنا گفت که در پی وزش باد شدید و کولاک و برف راه ارتباطی ۱۵۰ روستا در این شهرستان مسدود شده است.

زمانپور در ادامه همچنین گفت که ۳۰۰ خودرو نیز در روزهای گذشته در محورهای کوهستانی شهرستان کوهرنگ در برف و کولاک گرفتار شده‌ و به آن‌ها امدادرسانی شده است.

در همین حال خبرگزاری مهر هم روز جمعه تصاویری از امدادرسانی نفربرهای زرهی ارتش به خودروهای گرفتار در برف گردنه اسدآباد در استان همدان منتشر کرده است.

بر اساس این گزارش، نیروهای ارتش پس از درخواست استانداری همدان با بُکسل خودروها به این نفربرها، خودروهای منحرف‌شده از مسیر اصلی را به جاده اصلی بازگردانده‌اند.

بارش برف به‌ویژه در استان‌های غربی از هفته پیش آغاز شده بود، اما در پی ورود سامانه جدید بارشی از روز پنج‌شنبه، ۳۰ دی، بر شدت بارش و پیامدهای آن از جمله بسته شدن مسیرها و قطع راه‌های ارتباطی، همچنین قطع شدن برق در بسیاری نقاط غرب کشور افزوده شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *