ایران با پیروزی در برابر عراق به جام جهانی ۲۰۲۲ فوتبال صعود کرد

By | ۱۴۰۰-۱۱-۰۷

تیم ملی فوتبال ایران روز پنجشنبه هفتم بهمن با پیروزی یک بر صفر در برابر عراق موفق شد صعودی زودهنگام را برای خود به جام جهانی قطر رقم بزند.

این صعود سه بازی پیش از پایان مرحله نهایی انتخابی جام جهانی رقم خورد و سریع‌ترین صعود ایران به جام جهانی لقب گرفته است.

در دیداری حساس از مرحله سوم مقدماتی جام جهانی قطر در گروه A، تیم ملی فوتبال ایران از ساعت ۱۸ در ورزشگاه آزادی میزبان تیم ملی عراق بود که در پایان، موفق شد با گل دقیقه ۴۸ مهدی طارمی، تیم ملی عراق را شکست داده و به جام جهانی قطر صعود کند.

این هفتمین بازی تیم ملی ایران خود در مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر بود و نیمه اول این بازی با تساوی بدون گل به اتمام رسید، اما در نیمه دوم مهدی طارمی موفق شد برای ایران گلزنی کند.

ایران با این برد ۱۹ امتیازی شد و صدر جدول را حفظ کرد و عراق هم با همان چهار امتیاز در جایگاه پنجم گروه اول باقی ماند.

اکنون ایران با دو امتیاز اختلاف نسبت به کره جنوبیِ رده دومی و ۱۰ امتیاز اختلاف نسبت به اماراتِ رده سومی در صدر جدول رده‌بندی گروه خود قرار گرفته و صعودش به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر قطعی شد.

فدراسیون فوتبال عراق صبح روز پنج‌شنبه تنها چند ساعت پیش از رویارویی تیم ملی این کشور با ایران در بیانیه‌ای از ارسال شکایت رسمی به کنفدراسیون فوتبال آسیا درباره نتایج تست کرونای اعضای کاروان این تیم در تهران خبر داد.

به گزارش سایت «ورزش سه»، در اولین ساعات بامداد روز پنج‌شنبه تست کرونای چهار بازیکن و یکی از اعضای کادر فنی این تیم مثبت اعلام شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *