علی خامنه‌ای تقصیر وضعیت وخیم اقتصادی را متوجه «مسئولان دولتی» دانست, کیفیت خودروهای داخلی خوب نیست و حق با مردم است

By | ۱۴۰۰-۱۱-۱۰

آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، روز یکشنبه دهم بهمن طی یک سخنرانی گفت که آمارهای اقتصادی کشور در دهه ۹۰ «خرسندکننده نیست» و تقصیر این مسئله را متوجه «مسئولان دولتی» دانست.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، او که بامداد یک‌شنبه در جمعی از مسئولین اقتصادی و صنعتی سخن می‌گفت، اظهار داشت: «آمار مربوط به رشد تولید ناخالص داخلی، آمار مربوط به تشکیل سرمایه در کشور، آمار مربوط به تورم، آمار مربوط به رشد نقدینگی، خرسندکننده نیست.»

علی خامنه‌ای در ادامه با انتقاد از نگاهی که به گفته او اقتصاد را منتظر رفع تحریم‌ها گذاشته بود، گفت: «اگر در این سال‌ها مسئولان دولتی همراهی بیشتری می‌کردند، رعایت بیشتری می‌کردند ما افتخارات بیشتری بدست می‌آوردیم، وضعمان از اینی که امروز هست قطعاً بهتر بود.»

او به طور ویژه نیز گفت: «اگر در این ۱۰ سال مسئولان با تولیدکنندگان همراهی بیشتری می کردند، آسیب‌ها کمتر، و موفقیت‌ها بیشتر می‌شد.»

این نوع انتقادات رهبر جمهوری اسلامی که به طور عمده متوجه دولت حسن‌ روحانی است، سابقه‌دار است.

او مرداد امسال در آخرین دیدارش با اعضای کابینه حسن روحانی گفت: «هرجایی که کارهایتان را منوط کردید به غرب، ناموفق ماندید».

علی خامنه‌ای پیش از این بارها گفته است مسئولان دولت باید بیش از تلاش برای رفع تحریم‌ها به فکر خنثی کردن‌ تحریم‌ها باشند و از «اقتصاد مقاومتی» به عنوان راه‌حل نام برده است.

او در سخنرانی امروز خود همچنین با اشاره به انتقادات علیه خودروسازان داخلی گفت: «ما در برخی از محصولات داخلی متأسفانه شاهد این هستیم که به کیفیت توجه نمی‌شود، این خیلی بد است» و در این زمینه از کیفیت نازل خودروهای داخلی مثال آورد.

در روزهای گذشته وقوع چند تصادف زنجیره‌ای و باز نشدن ایربگ خودروها سبب طرح انتقادات گسترده علیه خودروسازان داخلی شد و کمال هادیانفر، رئیس پلیس راهور ایران، گفت خودروسازان داخلی «ارابه مرگ» تولید می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *