شکیلا منفرد: در زندان امنیت جانی ندارم 

By | ۱۴۰۰-۱۱-۲۴

شکیلا منفرد، زندانی سیاسی محبوس در زندان قرچک

شکیلا منفرد، روز شنبه ۲۳ بهمن (۱۲ فوریه) در یک فایل صوتی که به دست دویچه‌وله فارسی رسیده، گفته است که در زندان قرچک ورامین امنیت جانی ندارد و مسئولان زندان با زندانیانی که او آنها را ”خطرناک” و ”اجیر شده” می‌نامد، همدستی می‌کنند.

او می‌گوید در این زندان تاکنون از سوی چندین نفر ”تهدید به قتل” شده و این موضوع را به مسئولان زندان هم اطلاع داده اما این مسئولان هیچ اقدامی در این خصوص انجام نداده‌اند.

به گفته این زندانی سیاسی، ریاست اندرزگاه و اداره بازرسی زندان ”به علت کاملا نامعلومی” به افرادی که او را به قتل تهدید می‌کنند، ”باج” می‌دهند.

او می‌گوید این ”افراد خطرناک”، سایر زندانیان را نیز مورد اذیت و آزار قرار می‌دهند اما با این وجود، مسئولان زندان به درخواست‌ها برای انتقال آنها به بندی دیگر بی‌اعتنا هستند.

این زندانی سیاسی با بیان اینکه ”من ده ماه در زندان قرچک آسیب دیده‌ام” می‌افزاید: «در همه این موارد، قصور و کوتاهی از سوی مسئولان زندان بوده است».

شکیلا منفرد می‌پرسد: «آیا این زندانیان اجیر شده از مرجع قضایی خاصی هستند که هیچگونه تنبیهی متوجه آنان نیست؟»

او در پایان این فایل صوتی، مسئولیت بروز هر اتفاقی برای خودش را مستقیما بر عهده ریاست زندان، دادستان تهران و مدیرکل زندان‌های استان تهران می‌داند.

پیشتر نیز گزارش‌هایی درباره آزار و اذیت این زندانی سیاسی در زندان قرچک ورامین منتشر شده بود.

از جمله، وب‌سایت حقوق بشری هرانا خردادماه گذشته از ”ضرب و شتم” شکیلا منفرد به دست تعدادی از زندانیان جرائم عمومی در زندان قرچک ورامین خبر داد.

هرانا نوشت که منفرد علاوه بر تحمل ”فحاشی و توهین” با در کنسرو ماهی تُن زخمی شده است. در گزارش این وبسایت به نقل از یک “منبع مطلع” آمده بود که این اقدام با تحریک یکی از پرسنل زندان انجام شده است.

به گفته خانواده شکیلا منفرد، پزشکان زندان تشخیص داده‌اند که او احتمالا به بیماری ام‌اس مبتلاست اما مسئولان پرونده با درخواست مرخصی پزشکی او مخالفت می‌کنند.

شکیلا منفرد، زندانی سیاسی که شهریور ۱۳۹۹ بازداشت شده، روز ۱۲ اردیبهشت‌ امسال از زندان اوین به زندان قرچک ورامین تبعید شده و دوران محکومیت چهار سال و دو ماه خود را برای اتهام‌هایی همچون ”تبلیغ علیه نظام” و ”توهین به مقدسات” می‌گذراند.

رسانه‌های حقوق بشری در هفته گذشته نوشتند شکیلا منفرد در پرونده‌ای تازه به اتهام‌هایی مثل ”نشر اکاذیب” و ”عضویت در گروه‌های مخالف نظام”، از سوی دادگاه انقلاب تهران به دو سال و هشت ماه حبس دیگر و پرداخت ده میلیون تومان جزای نقدی محکوم شده است.

دویچه وله:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *