نرگس محمدی: زندان قرچک تبعید گاه برای مرگ تدریجی زندانی است

By | ۱۴۰۰-۱۱-۲۶

وضعیت آب زندان

در اولین روز جا به جای از زندان ۲۰۹ اوین به زندان قرچک به قرنظینه این زندان منتقل شدم. اب مصرفی ان به قدری غیر قابل استفاده بود که نتوانستم از ان بنوشم به اجبار به لیوانی چای که روی ان الودگی اب مانند مانند سر شیربسته شده بود، چای نوشیدم که دچار تهوع و استفراغ شدم. در زندان از همین اب برای پخت و پز غذا چای و نوشیدن استفاده می کنند.

طبق اظهارات بازرسان از زندان قرچک سیستم اب زندان غیر بهداشتی است  تا حدی که زندانیان کارتون خواب و گور خواب چار مشکل گواراشی شده اند.به همین خاطرنتوانسته ام از غذا و اب زندان استفاده مفید کنم مگر رفع رجوع برای نمردن و گرسنه نماندن.اضافه کنم تمام مسئولان هم به اب غیر شرب این زندان اعتراف دارند.

من این رفتار را نوعی تهدید در خصوص زندانیان، به خصوص زندانیان سیاسی و عقیدتی می دانم که هدف آن از بین بردن این زندانیان است.

بوی نا مطبوع و غیر قابل تحمل فاضلاب زندان، همراه با گاز آمونیاک

حتی طبق گفته بازرسان همراه با یک نوع گاز ناشناخته دیگر هم می باشد. این بو و الودگی را زندانی از شب تا صبح از صبح تا شب باید تحمل کند  که باعث مشکلات تنفسی می شود.

وضعیت گرمایشی زندان در این روز های سرد

گرما را از طریق کانال کولربه اتاق ها وارد می کنند که همراه با گرما ، دود گاز منواکسید کربن وارد اتاق می شودکه نتفس زندانیان را دچار مشکل می کند و موجب تنگی نفس می شود.

این نکات را همراه با وضعبت غذایی و موارد وحشتناک دیگر زندان را در بازدید معاون دادستان کل کشور از زندان به وی منتقل کردم.در این نامه فقط به دو مورد تنفس و اشامیدن اکتفا کردم. چنانچه رسیدگی نشود دست به اعتراض خواهیم زد در برابر این شکنجه تدریجی و مستمر برای زندانیان.

زندان قرچک

نرگس محمدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *