ردپای نامعلوم بدهکاران چند ده میلیاردی

By | ۱۴۰۰-۱۲-۰۷
معاون قضائی دادستان کل کشور گفت: مشاهده شده فردی وام‌های چند ده میلیارد تومانی بدون وثیقه دریافت کرد و رد و اثری از او در کشور نیست.

سعید عمرانی در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در شهرک صنعتی امامزاده عبدالله (ع) آمل گفت: مشارکت بانک‌ها در حمایت از تولید کم است و در مواردی مشاهده می‌شود افرادی بدون وثیقه‌های تضمین آور ، وام‌های چند ده میلیارد تومانی دریافت می‌کنند و بعد از آن ردپای آن‌ها در کشور مشخص نیست اما همین بانک جلوی پای تولید کننده واقعی برای دریافت تسهیلات هزار و یک سنگ اندازی می‌کند.

به گفته او این رفتار بانک‌ها درتعارض با دستور مقام معظم رهبری در تحقق شعار سال و حمایت همه جانبه از تولید است و دود این نوع تعارض منافع فقط به چشم مردم و تولیدکننده می‌رود.

وجود بدهکاران بانکی یکی از مشکلات ساختاری در نظام اقتصادی کشور است که علاوه بر بی‌انضباطی اقتصادی باعث شکل گیری فضای روانی منفی در جامعه می‌شود به همین دلیل اواخر آبان ماه امسال وزیر امور اقتصادی و دارایی از بانک مرکزی خواست بانک‌ها هر سه ماه اسامی بدهکاران بانکی را منتشر کنند

وزارت اقتصاد در تعریف ابربدهکار بانکی می گوید افرادی که ۱۰ درصد از اندوخته بانک‌ها را در قالب تسهیلات دریافت کرده، ولی اقساط آن را به بانک پرداخت نکنند، به عنوان ابربدهکار بانکی شناخته می‌شوند.

عمرانی گفت: مدیران بانک‌ها بدانند که مردم وتولید کنندگان چیز اضافی ازآن‌ها ویا اقدام غیرقانونی نخواسته و نمی‌خواهند، آنچه خواست هم مردم، تولیدکنندگان ودستگاه قضایی است، عمل کردن بانک‌ها طبق قوانین و دستورات دولت است.

معاون قضائی دادستان کل کشور افزود: برخی تولیدکنندگان اعتقاد دارند که اگردولتی‌ها کاری به ما نداشته باشند، ما خودمان برای توسعه کشور تمام قد ایستاده ایم، به شرطی که امضای خوبه هم پای برخی خواسته‌های به حق آن‌ها هم زده شود.

وزارت اقتصاد و امور دارایی اعلام کرده بود تا پایان شهریور ۱۴۰۰ حدود ۲۳۶ هزار میلیارد تومان مطالبات غیر جاری کل شبکه بانکی کشور رقم خورده است.

باشگاه خبرنگاران جوان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *