«حمله مسلحانه» به پتروشیمی راه‌آوران در ماهشهر؛ ۱۱ خودرو در آتش سوخت

By | ۱۴۰۰-۱۲-۰۷

در پی حمله به پتروشیمی راه‌آوران فنون در ماهشهر که بامداد روز شنبه، ۷ اسفند، رخ داد ۱۱ خودرو در آتش سوخت. یک مقام منطقه‌ای تروریستی بودن این رخداد را تکذیب کرده است.

محسن ادیبی، رئیس روابط عمومی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر، در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا «تروریستی» بودن این حمله را رد کرده، اما گفته است که «این حادثه بعد امنیتی دارد».

او درباره «امنیتی» بودن این رخداد هیچ توضیحی نداده است.

در همین حال وب‌سایت «نفت‌ما» حمله به پتروشیمی راه‌آوران را «مسلحانه» توصیف کرده است.

محسن ادیبی روز شنبه به ایسنا گفته است که «نیت» افرادی که دست به این کار زده‌اند «نامشخص» است.

به گفته آقای ادیبی، این حمله به مهمانسرای پتروشیمی راه‌آوران فنون ماهشهر که خارج از سایت‌های پنج‌گانه پتروشیمی ماهشهر و در مجاورت شهرک بعثت قرار دارد انجام شده و در پی آن ۱۱ خودروی متعلق به ساکنان محل در آتش سوخته‌ است.

هنوز درباره جزئیات این حمله اطلاعاتی منتشر نشده، اما به گفته رئیس روابط عمومی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر این حادثه هیچ خسارت جانی نداشته و خسارت‌های به وجود آمده فقط مالی بوده است.

در همین حال حمید دانش، مدیر روابط عمومی شرکت راه‌آوران فنون پتروشیمی، ظهر روز شنبه به خبرگزاری فارس گفت که بررسی‌های اولیه نشان از «عمدی بودن این حادثه توسط افرادی خارج از مجموعه با مواد آتش‌زایی همچون بنزین یا گازوئیل» دارد.

به گفته آقای دانش، در این حادثه که ساعت ۲ و ۴۵ دقیقه بامداد شنبه رخ داده، شیشه‌های کانکس حراست شکسته شده و درگیری با نیروهای حراست نیز گزارش شده است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در خردادماه ۹۸ مجموعه بزرگی از شرکت‌های پتروشیمی ایران را به اتهام حمایت از سپاه پاسداران تحریم کرده بود که مهم‌ترین آنها هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس است. شرکت راه‌آوران زیرمجموعه هلدینگ خلیج فارس است.

این چندمین حادثه آتش‌سوزی در منطقه ماهشهر از ابتدای سال جاری است که از آن جمله می‌توان به آتش‌سوزی انبار ضایعات شیمیایی شرکت هامور در روز ۱۲ مرداد و آتش‌سوزی در پتروشیمی امیرکبیر در روز ۲۳ تیر اشاره کرد.

حوادث آتش‌سوزی‌ در پالایشگاه‌ها، پتروشیمی‌ها و خطوط لوله انتقال نفت و تاسیسات نفتی در مناطق مختلف ایران در سال‌های گذشته افزایش قابل توجهی یافته است. علت عمده این حوادث معمولا فرسودگی و کهنگی تجهیزات عنوان شده است.
رادیو فردا:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *