ورود کمیسیون امنیت ملی مجلس به ماجرای کاترین شکدم

By | ۱۴۰۰-۱۲-۱۶

به دنبال بالا گرفتن جنجال‌ها بر سر نفوذ کاترین شکدم، خبرنگار یهودی به رسانه‌ها و نهادهای ایران، یک عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس اعلام کرد که این کمیسیون در‌این‌باره جلسه برگزار خواهد کرد.

حسن نوش‌آبادی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در مصاحبه‌ای با دیدبان ایران گفت اطلاعی از « کم و کیف جاسوسی کاترین شکدم» ندارد اما «قطعاً کمیسیون امنیت ملی و مقام‌های امنیتی در خصوص این مسئله جلسه خواهند گذاشت.»

کاترین شکدم با پاسپورت فرانسوی در ایران اقامت داشت و خود را در ایران مسلمان شیعه شده معرفی کرده بود.

وی پس از ترک ایران در «تایمز اسرائیل» نوشت که از طریق صیغه دست کم صد مقام مذهبی، سیاسی و نظامی جمهوری اسلامی را به دام انداخته و از این طریق به اطلاعات حیاتی دست‌ یافته است.

وبسایت دیدبان ایران نوشته که خانم شکدم توانسته به سایت رهبری و خبرگزاری‌های رسمی نفوذ کند و از همه مهم‌تر در سال ۱۳۹۶ با ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضاییه وقت مصاحبه‌ داشته باشد.

نادر طالب‌زاده، مجری صدا و سیما درباره نحوه ورود کاترین شکدم به ایران گفته که او میهمان کنفرانس فلسطین بود و با تایید سیستم دعوتی آن‌ها و چک و بازرسی آنجا به ایران آمد.

پیش تر، برخی منابع نوشته بودند که که سردار یدالله جوانی، از فرماندهان سپاه پاسداران از طریق صیغه به دام کاترین شکدم افتاده‌ است.

خبرگزاری تسنیم این اخبار را «دروغ های شاخدار» خوانده و نوشته بود: «سردار جوانی رابطه با کاترین شکدم را از اساس تکذیب و تاکید کرده است که نه کاترین شکدم را می شناسد و نه با او ارتباطی داشته است.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *