خامنه‌ای: کوتاه آمدن در مقابل آمریکا در ازای رفع تحریم‌ها خطای بزرگ است

By | ۱۴۰۰-۱۲-۲۰

علی خامنه‌ای پیشنهاد «کوتاه آمدن» در مقابل آمریکا در ازای رفع تحریم‌ها را «خطای بزرگ» و «ساده‌لوحانه و ناشیانه‌» خواند و با توصیف وضعیت فعلی به عنوان «سنگین‌ترین جنگ نرم تاریخ» بار دیگر خواستار «جهاد تبیین» شد و اقدام مجلس درباره آن را غلط خواند.

خامنه‌ای روز پنجشنبه ۱۹ اسفند در دیدار با اعضای مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد که «پیشرفت هسته‌ای» و حضور در کشورهای منطقه به ایران قدرت می‌دهد و نباید از آن صرف نظر کرد.

رهبر جمهوری اسلامی کوتاه آمدن در مقابل آمریکا یا هر قدرت دیگر را برای مصون ماندن از تحریم «خطایی بزرگ و ضربه به قدرت سیاسی» دانست و پیشنهاد برای کاهش «قدرت دفاعی» را «ساده‌لوحانه‌تر و ناشیانه‌» خواند.

اظهارات رهبر جمهوری اسلامی همزمان با مذاکرات وین مطرح شده اما او اشاره مستقیمی به این مذاکرات نکرد.

خامنه‌ای همچنین مواردی همچون «مزدور پروری، حرام‌خوارسازی، تهدید و تطمیع» را «روش‌های مختلف دشمن» خواند.

او همچنین بار دیگر عبارت «جهاد تبیین» را تکرار کرد و افزود: «تخصیص بودجه سنگین برای جهاد تبیین کار غلطی است.»

مجلس شورای اسلامی چند روز پیش، ۱۵ اسفند، در جریان بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱ و در تبصره ۶ این لایحه صد میلیارد تومان را به «مقابله با جنگ نرم و جهاد تبیین» به معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد اختصاص داد.

«جهاد تبیین» عبارتی است که خامنه‌ای آذرماه امسال آن را به کار برد و پس از آن برنامه‌ها و همایش‌ها و طرح‌های مختلفی زیر عنوان این عبارت برگزار و اجرا شد.

اظهارات روز پنجشنبه خامنه‌ای در دیدار او با نمایندگان مجلس خبرگان رهبری ایراد شد. در سال‌های گذشته روایات متعددی، از جمله از زبان اکبر هاشمی رفسنجانی، نقل شده است که بر اساس آنها، خامنه‌ای به شدت مخالف کوچک‌ترین نظارت این مجلس بر نهادهای زیر نظر خود شده است.

با این حال خامنه‌ای در سخنان روز پنجشنبه‌اش از این مجلس خواست که «ضوابط دقیق قانونی» را در قبال رهبر فعلی و رهبر بعدی اعمال کند.
ایران اینترنشنال:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *