احمد علم‌الهدی: مردم برای مقابله با بی‌حجابی خود وارد میدان شوند

By | ۱۴۰۰-۱۲-۲۰

امام جمعه مشهد از «مردم» خواست که برای «مقابله با بی‌حجابی» خود وارد میدان شوند و اعتراض کنند.

به گزارش وب‌سایت شفقنا، احمد علم‌الهدی، نماینده تندروی رهبر جمهوری اسلامی ایران و امام جمعه مشهد، شامگاه پنج‌شنبه، ۱۹ اسفند، در مراسمی اقدام دولت برای «آزادسازی دریا» را «کار خوبی» دانست، اما ابراز نگرانی کرد که «در پی آن تمام فسادها و بی‌عفتی‌های سطح خیابان‌های تهران از این به بعد به شکل بدتری در ساحل دریا مشاهده خواهد شد».

او در ادامه تاکید کرد: «برای جلوگیری از این شرایط نمی‌توان با نیروی انتظامی و سلاح سراغ این افراد رفت، بلکه باید مردم وارد میدان شوند تا مانع این فسق و فجور شوند.»

آقای علم‌الهدی در ادامه ضمن انتقاد از عملکرد «گشت ارشاد» که به گفته او «مقابله با بی‌حجابی را بدتر می‌کند»، از «مردم» خواست به صورت آتش به اختیار اعتراض کنند.

او این اقدام را «امر به معروف و نهی از منکر» دانست و گفت: «اگر زنی در خیابان روسری خودش را‌‌‌‌‌‌‌‌ از سرش برداشت، باید با اعتراض مردم مواجه شود و ببیند که در میان مردم جایی ندارد. در این صورت مطمئن باشید دو روسری هم سر خواهد کرد.»

انتقاد از عملکرد «گشت ارشاد» در برخورد با زنان و دختران به دلیل آن‌چه در ایران «بدحجابی» خوانده می‌شود، در حالی مطرح می‌شود که گه‌گاه اخبار مربوط به برخورد خشن ماموران با زنان و دختران و بازداشت آنها خبرساز می‌شود.

در همین حال ویدئوهایی نیز از برخورد خشن و توهین‌آمیز برخی شهروندان با زنان و دختران به دلیل پوشش آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود.

موضوع حجاب از خط قرمزهای جمهوری اسلامی ایران و مقابله با «بدحجابی» از مصادیق مهم «امر به معروف و نهی از منکر» به‌ شمار می‌رود.

ستاد امر به معروف و نهی از منکر اواخر مهر امسال از راه‌اندازی رشته‌ای با عنوان «امر به معروف و نهی از منکر» در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا خبر داده بود.

بسیاری از فعالان حقوق بشر این موضوع را ناقض حریم خصوصی شهروندان می‌دانند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *