بیانیه سازمان معلمان ایران در اعتراض به برخوردهای امنیتی با فعالان صنفی _ مدنی معلمان 

By | ۱۴۰۰-۱۲-۲۱

جامعه معلمان ایران با بیش از دو میلیون شاغل و بازنشسته که با احتساب خانواده‌هایشان بخش بزرگی از جمعیت کشور را تشکیل می دهند، بعنوان مؤثرترین گروه اجتماعی دغدغه‌مند توسعه کشور سالیان بسیاری است که از تبعیض و بی عدالتی در رنج‌اند و در ماەهای اخیر با برگزاری تجمع‌های متعدد صنفی، سعی کرده‌اند حرف های خود را مستقیماً به گوش دست‌اندرکاران برسانند؛ ولی متاسفانه به جای شنیدن صدای معترضان و پاسخ به مطالبات جامعه بزرگ و شریف فرهنگیان، ارعاب، تهدید و برخوردهای امنیتی و قضایی با معلمان، بازنشستگان و فعالان صنفی شدت گرفته است.

جای بسی تاسف است در دولتی که دم از رفع فقر مطلق می زند، فرهنگیانی که عمر و جوانی خود را در راه پیشرفت وتوسعه جامعه صرف کرده‌اند، امروز ناچارند برای دفاع از ابتدایی ترین حقوق خود و دانش آموزان‌شان به خیابان‌ها بیایند و مسئولان ذی ربط و نهادهای امنیتی و قضایی، نیز نه تنها فقط نظاره گر بوده؛ بلکه با تهدید و ارعاب و با تشکیل پرونده و احضار فعالان صنفی، فضا را به سمت امنیتی کردن اعتراضات سوق می‌ دهند.

سازمان معلمان ایران ضمن تاکید و تایید مطالبات قانونی و مورد حمایت فرهنگیان که در اجتماعات اعتراضی مطرح و پیگیری می‌ شود؛ از جمله رتبه‌بندی، همسان‌ سازی، صندوق ذخیره، اصول ۲۶ ،۲۷ و ۳۰ قانون اساسی و دیگر مطالبات، اعلام می‌ دارد:

1 ماخواهان آزادی بدون قید و شرط و فوری همه معلمان زندانی و نیز پایان دادن به تشکیل پرونده، احضار و بازداشت معلمان معترض هستیم.

2  از ریاست محترم‌ قوه قضائیه می خواهیم دستور توقف تشکیل پرونده ها و احضارها و آزادی معلمان زندانی را به ضابطان قضایی صادر کنند.

3 از حاکمیت می خواهیم به حقوقی کە قانون اساسی بە مردم دادە، از جمله حق ایجاد تشکل های مستقل، حق برگزاری تجمعات و حق اعتراض، عملا احترام بگذارد.

4 باب گفت‌وگو، مذاکره و تعامل سازنده با تشکل‌های فرهنگیان، نمایندگان معلمان و فعالان صنفی فرهنگیان همچنان باز است و برای تحقق مطالبات صنفی فرهنگیان لازم است عملا اعتمادسازی صورت گیرد.

5 از مراجع ذی صلاح می خواهد به کنش‌های معلمان با دید باز نگاه کنند و انتقادهای تشکل های معلمان را شنیده و با تعامل سازنده و جلب مشارکت نمایندگان معلمان، برنامه‌ای برای رفع مشکلات، تهیه و تنظیم نمایند؛ بلکه این اقدام باعث بازگرداندن بخشی از اعتماد از دست رفته در میان معلمان گردد.

در پایان خاطر نشان می سازد شرایط پیرامونی کشور عزیزمان، ایران و اتفاقات اخیر در عرصه بین الملل نیاز به وحدت و همگرایی آحاد ملت را دارد؛ لذا توصیه می شود مسئولان نظام و سران سه قوه به خواسته های بحق جامعه بزرگ فرهنگیان توجه جدی و اساسی نموده و گامی عملی در تحقق وحدت ملی بردارند.

امتداد:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *