جام جهانی قطر؛ ایران با آمریکا و انگلیس هم‌گروه شد

By | ۱۴۰۱-۰۱-۱۳

در رقابت‌های جام‌جهانی فوتبال سال ۲۰۲۲ که در قطر برگزار خواهد شد، تیم ملی فوتبال ایران در گروه دوم با تیم‌های ملی انگلیس، آمریکا و برنده مسابقه پلی‌آف اروپا همگروه‌ شده است.

مراسم قرعه‌کشی این مسابقات امشب در دوحه قطر با حضور چهره‌های مطرح فوتبال جهان از جمله علی دایی برگزار شد. برای تعیین نماینده اروپا در گروه ایران، ابتدا تیم‌های اسکاتلند و اوکراین با هم بازی می‌کنند. برنده این دیدار به دیدار ولز می‌روند و تیم برنده این بازی با ایران همگروه می‌شود.

طبق قرعه‌کشی، اولین بازی ایران که برای سومین بار پیاپی در جام جهانی فوتبال حضور خواهد داشت، با تیم انگلستان است. این بازی روز ۳۰ آبان برگزار خواهد شد.

تیم ملی فوتبال ایران در آخرین بازی خود از مرحله مقدماتی جام جهانی، روز سه‌شنبه ۹ فروردین با نتیجه دو بر صفر از سد لبنان گذشت و به عنوان نخستین تیم آسیایی به این رقابت‌ها صعود کرد.

آخرین بازی ایران در مرحله مقدماتی با حواشی زیادی همراه بود و مسئولان برگزاری مسابقه در شهر مشهد به صورت زنانی که به طور قانونی بلیط خریده بودند و قصد داشتند بازی را تماشا کنند، اسپری فلفل زدند و مانع از ورود آنها به ورزشگاه شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *