معاون استانداری بوشهر: اسکان، اجاره خانه و تحویل شغل به اتباع افغانستان در بوشهر ممنوع است

By | ۱۴۰۱-۰۱-۱۴

همزمان با سخنان معاون وزیر کشور درباره جلوگیری از ورود هزار نفر از اتباع افغانستان به ایران در هر روز، معاون استاندار بوشهر تهدید کرد که با اجاره دادن خانه و دادن شغل به اتباع افغانستان در این استان برخورد خواهد شد.

محمدتقی ایرانی، معاون سیاسی و امنیتی و اجتماعی بوشهر، اعلام کرد که «حضور بی‌قاعده» شهروندان افغانستان بعد از روی کار آمدن طالبان در این استان باعث «نگرانی» است.

ایرانی همچنین گفت که به دلیل «ممنوعیت حضور اتباع بیگانه در شهرهای عسلویه، دیلم و گناوه» به کارگیری اتباع افغانستان از سوی شهروندان بوشهری خلاف قانون است.

از حدود ۱۰ سال گذشته حضور اتباع افغانستان در تعدادی از استان‌ها و شهرهای ایران ممنوع شده است.

معاون استاندار بوشهر تاکید کرد که «اسکان، اجاره خانه و ملک و دادن شغل به اتباع افغانستان «به هیچ عنوان پذیرفته نیست» و متخلفان به «جریمه نقدی سنگین» محکوم خواهند شد.

او همچنین از مردم خواست که حضور اتباع افغانستان را به نیروی انتظامی گزارش دهند.

در روزهای گذشته نیز فیلمی از ورود گسترده اتباع افغانستان به ایران منتشر شده بود. با این حال مجید میراحمدی، معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور، گفت که این فیلم مربوط به پاکستان و شهریور ماه سال گذشته بوده است.

به گفته میراحمدی، پس از حکومت طالبان در افغانستان « جمعیت قابل توجهی به سمت مرزهای ایران به راه افتادند اما روزانه حدود ۵ هزار نفر آنان متوقف و به افغانستان هدایت شدند.»

معاون وزیر کشور همچنین گفت که روزانه بیش از هزار نفر به افغانستان به سمت ایران می‌آیند اما از ورود آنان جلوگیری می شود.

سخنان معاون وزیر کشور درباره بازگرداندن اتباع افغانستان در حالی بیان شده که حسین امیر عبداللهیان، وزیر خارجه ایران، روز ۱۱ فروردین گفته بود که «در هفت ماه گذشته حدود یک میلیون زن، کودک و مرد افغان وارد ایران شدند.»

او تاکید کرده بود که تعداد پناهندگان افغانستانی در ایران «به حدود پنج میلیون نفر افزایش یافته است.»
ایران اینترنشنال:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *