آغاز آموزش حضوری در مدارس ایران؛ سه گروه مستثنا هستند

By | ۱۴۰۱-۰۱-۱۴

با خاتمه تعطیلات نوروز آموزش در مدرسه‌ها و آموزشگاه‌های ایران حضوری شد اما سه گروه می‌توانند به صورت مجازی درس بخوانند. این گروه‌ها شامل افراد مبتلا یا دارای علائم ابتلا به کرونا و دانش‌آموزان با بیماری زمینه‌ای هستند.

بر پایه مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا از روز یک‌شنبه، ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ مراکز آموزشی در ایران پس از دو سال دوباره به روال دوران پیش از پاندمی کار خود را آغاز کردند.

وزارت آموزش و پرورش دولت سیزدهم در دو سال گذشته چند بار برای بازگشایی حضوری مدرسه‌ها تلاش کرده بود اما هر بار به علتی در این کار ناکام ماند.

در حال حاضر اغلب کشورهای جهان راه بازگشایی حضوری مراکز آموزشی را در پیش گرفته‌اند. در آسیا کشورهای معدودی نظیر هند، بنگلادش و عربستان هنوز این کار را نکرده‌اند.

احمد محمود زاده، رئیس سازمان مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش به خبرگزاری تسنیم گفته ایران نیز یکی از این کشورها بود که با پایان یافتن تعطیلات نوروزی به جمع کشورهایی پیوست که کلاس‌های درس در آنها حضوری برگزار می‌شود.

او افزود فقط سه گروه از دانش‌آموزان اجازه دارند در کلاس‌های حضوری شرکت نکنند: «دانش‌آموزان  دارای بیماری زمینه‌ای، مبتلایان به کرونا یا دارای علائم می‌توانند آموزش‌ها را از شبکه شاد دنبال کنند البته این موقت است و همیشگی نخواهد بود.»

توصیه یونیسف برای بازگشایی مدرسه‌ها

معاون وزارت بهداشت می‌گوید دوران تعطیلی بیش از دوساله مدرسه‌ها باعث افزایش آسیب‌های اجتماعی میان دانش‌آموزان شده و “رشد اجتماعی،  سلامت روان و تندرستی دانش‌آموزان” در این مدت دچار آسیب‌های بسیار شد.

با توجه به پیامدهای تعطیلی مراکز آموزشی و تشکیل کلاس‌های درس به صورت مجازی، صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) چندی پیش به همه دولت‌ها توصیه کرده بود بازگشایی مدرسه‌ها با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی هر چه سریع‌تر انجام شود.

محمودزاده می‌گوید با توجه به واکسیناسیون دانش‌آموزان دوره متوسطه، در کلاس‌های درس این گروه نیازی به رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی نیست و به خاطر مساعد بودن وضع هوا در اغلب مناطق ایران می‌توان پنجره کلاس‌ها را باز گذاشت.

ظاهرا دست‌کم در روز نخست بازگشایی حضوری مدرسه‌ها هنوز تعدادی از خانواده‌ها محتاط هستند و فرزندان خود را به مدرسه نفرستاده‌اند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم صف‌های دانش‌آموزان جلوی برخی دبستان‌های منطقه ۱۴ تهران نشان می‌دهد که روز یک‌شنبه همه دانش‌آموزان در کلاس‌های درس حضوری شرکت نکرده‌اند.
دویچه وله:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *