مدیرعامل برق استان ایلام: به خاطر «عدالت اجتماعی»، برق بیمارستان‌ها هم در ایلام قطع می‌شود

By | ۱۴۰۱-۰۱-۱۷

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان ایلام می‌گوید «عدالت اجتماعی» ایجاب می‌کند قطع برق حتی در بیمارستان‌ها هم اعمال شود و این مراکز باید به دستگاه‌های مولد برق مجهز شوند.

هادی شیرخانی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری ایسنا از مدیران مراکزی که آنها را «خدمت‌رسان» معرفی کرده خواسته واحدهای تحت مدیریت خود را به مولد برق تجهیز کنند «تا در ارائه خدمت با مشکل روبه‌رو نشوند».

وی تاکید کرد: «یقیناً خاموشی‌ها اتفاق خواهد افتاد و اگر همراهی مردم و مسئولان نباشد با چالش‌های اجتماعی نیز روبه‌رو خواهیم شد.»

او توضیحی در این زمینه که چرا باید «عدالت اجتماعی» در قطع برق شامل بیماران و بیمارستان‌ها هم بشود، ارائه نکرده است.

آمارهای جدید وزارت نیرو که اسفند پارسال منتشر شد نشان می‌دهد که به رغم هدف‌گذاری رشد ۳۵۰۰ مگاواتی تولید برق در سال گذشته، تنها ۹۶۵ مگاوات نیروگاه جدید در این سال راه‌اندازی شد.

در کنار محقق نشدن اهداف رشد تولید برق در سال ۱۴۰۰ که دلیل آن تحریم‌های اقتصادی اعلام شد، افت چشمگیر تولید برق آبی به خاطر خشکسالی نیز در این کسریِ تولید نقش داشته است.

سال گذشته، با قطعی مکرر و طولانی برق در چندین شهر ایران، بسیاری از شهروندان با انتشار ویدئوهایی در شبکه‌های اجتماعی از آسیب دیدن کسب و کارها، اختلال در امور اداری و ترافیک و وخامت حال برخی بیماران خبر دادند.

تداوم این وضعیت باعث اعتراضات پراکنده و تجمع شهروندان مقابل ادارات برق در شهرهای مختلف کشور و سر دادن شعارهایی علیه مسئولان کشور از جمله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *