دومین طلبه مصدوم در حمله با چاقو در مشهد کشته شد

By | ۱۴۰۱-۰۱-۱۸

محمدصادق دارایی، یکی از سه روحانی که در حمله با چاقو در مشهد زخمی شده بود، روز پنجشنبه در بیمارستان جان باخت و تعداد کشته شدگان این حمله به دو نفر رسید.

مسعود خانی، مدیر بیمارستان سوانح و حوادث «شهید کامیاب» مشهد، روز پنجشنبه گفت که او «امروز در وضعیت وخیم قرار داشت» و جان باخت.

روز سه‌شنبه ۱۶ فروردین در حمله یک نفر با چاقو به سه روحانی در «حرم امام رضا»، یکی از آنان به نام محمد اصلانی کشته شد و دو روحانی دیگر، محسن پاکدامن و محمدصادق دارایی، تحت عمل جراحی قرار گرفتند.

احمد علم‌الهدی، نماینده خامنه‌ای در خراسان رضوی، روز پنجشنبه در مراسم تشییع جنازه محمد اصلانی گفت که عامل این حمله «پیاده نظام آمریکا و عنصر ناپاک تکفیری» است.

مقام‌های جمهوری اسلامی، از جمله ابراهیم رئیسی و محمدباقر قالیباف، در پیام‌‌ها و سخنرانی‌های جداگانه عامل حمله به سه روحانی در مشهد را «دارای اندیشه‌های تکفیری» خوانده بودند.

نهادهای رسمی جمهوری اسلامی به هویت این فرد اشاره نکرده‌اند اما رسانه‌های ایران ضارب را «فردی ۲۱ساله به نام عبداللطیف مرادی، افغان ازبک تبار» معرفی کرده‌اند که «یک سال پیش به صورت غیرقانونی از مرز پاکستان وارد ایران شد» و ساکن مشهد بوده است.

خبرگزاری ایرنا پیش از این نوشته بود که هر سه روحانی که مورد حمله قرار گرفتند ساکن منطقه قلعه ساختمان (شهرک شهید رجایی) در حاشیه شهر مشهد بودند و ضارب نیز از ساکنان همین منطقه بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *