قیمت اجاره مغازه‌ با متراژ زیر ۱۰ متر در تهران چند؟

By | ۱۴۰۱-۰۱-۱۹
در مناطق تجاری تهران بین مغازه‌هایی بزرگ و با متراژ بالا مغازه‌های کوچکی قرار دارد که حتی حرکت کردن در آنها نیز مشکل است. این مغازه‌ها چقدر رهن و اجاره دارند و این مبالغ با توجه به موقعیت مکانی آنها چقدر تفاوت دارند؟

به گزارش مینا علیزاده, تجارت‌نیوز، در لابه‌لای هیاهوی مناطق تجاری و پررفت‌وآمد تهران مغازه‌های کوچکی دیده می‌شوند که گاهی متراژ آنها تا زیر پنج متر هم می‌رسد. این مغازه‌ه‌ها با متراژ پایین اکثرا برای فروش چیزهایی استفاده می‌شود که مشتری نیاز به بازدید اجناس ندارد و بدون ورود نیز می‌تواند جنس مورد نظر خود را تهیه کند.

اما هزینه اجاره این مغازه‌ها در مناطق مختلف چقد است؟

یک برگه بر در مغازه‌ای چهار متری در هروی نشان می‌دهد که با رهن ۳۰ میلیون تومان و اجاره ۶ میلیون تومان به اجاره می‌رسد.

برای مغازه دیگری نیز در بازار با متراژ هشت متر ۸۰ میلیون رهن و هشت میلیون اجاره تعیین شده است. همچنین در این منطقه برای اجاره نیم‌باب مغازه‌ با همان متراژ ۲۵۰ میلیون رهن و ۱۲ میلیون تومان اجاره درنظر گرفته شده است.

یک مغازه که صاحب آن می‌گوید حدود سه متر متراژ دارد با رهن ۲۰ میلیون و دو میلیون تومان اجاره واگذار شده است.

در ابین بین مغازه‌هایی کوچکی در پاساژ رضا نیز وجود دارد که هزینه اجاره آن تفاوت چندانی با حاشیه بازار ندارد. یک مغازه پنج متری در این پاساژ و در طبقه منفی دو با ۵۰ میلیون رهن و هفت میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اجاره داده شده است.

یک مغازه هفت متری نیر در ستارخان با رهن ۲۵ میلیون و اجاره یک میلیون و پانصد اجاره رفته است.

اجاره زیرپله

زیرپله‌ها نیز البته با درنظر گرفتن موقعیت آنها اجاره‌های مختلفی دارند. باتوجه به آگهی‌ها یک زیرپله در منطقه امام حسین ۳۰ میلیون رهن و سه میلیون تومان اجاره دارد.

برای اجاره زیرپله دیگری در افسریه با متراژ ۲۰ متر ۱۰۰ میلیون رهن و پنج میلیون تومان اجاره درج شده است.

یک زیرپله دیگر در شمیران نو با متراژ سه متر ۲۰ میلیون رهن و یک میلیون ۴۰۰ هزار تومان اجاره دارد.

هزینه اجاره غرفه در مترو

در بین آگهی اجاره غرفه در ایستگاه متروهای مختلف نیز به چشم می‌خورد. برای این غرفه‌ها اغلب مبلغی برای رهن  درنظر گرفته نشده است. اجاره غرفه‌ای در مترو راه‌آهن ماهانه سه میلیون تومان اجاره دارد و این مبلغ برای مترو نوبنیاد به هفت میلیون و پانصد هزار تومان می‌رسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *