سازمان ثبت احوال ایران: در سال گذشته هزار و ۴۷۴ نوزاد از مادران ۱۰ تا ۱۴ساله متولد شده‌اند

By | ۱۴۰۱-۰۱-۲۴

بنابر تازه‌ترین گزارش آماری سازمان ثبت احوال، طی سال گذشته ۶۹ هزار و ۱۰۳ نوزاد از مادران گروه سنی ده تا نوزده ساله متولد شده‌اند که گروه سنی پرخطر محسوب می‌شوند و از این تعداد هزار و ۴۷۴ نوزاد از مادران ده تا چهارده ساله متولد شده‌اند.

بنابر این گزارش آماری، مادران گروه سنی ۲۰ تا ۲۴ ساله نیز در مجموع ۱۹۶ هزار و ۴۰۲ نوزاد به دنیا آورده‌اند.

براساس جداول آماری سازمان ثبت احوال، میزان زاد و ولد در ماه‌های پایانی سال ۱۴۰۰ نسبت به ماه‌های پایانی سال ۱۳۹۹ در همه گروه‌های سنی شتاب گرفته است.

خبرگزاری ایسنا در ارزیابی افزایش زاد و ولد در ماه‌های پایانی سال گذشته، تاکید کرد که به نظر می‌رسد این افزایش زاد و ولد تحت تاثیر سیاست‌های تشویقی و امتیازات اقتصادی تعیین شده برای اقشار فقیر است.

ازدواج کودکان در چند سال اخیر در ایران افزایش یافته است از جمله مرکز آمار ایران اعلام کرده است که نسبت ازدواج‌های ثبت شده «کودکان زیر ۱۵ سال» در سال ۹۹ به بیش از پنج درصد از کل ازدواج‌های ثبت شده طی این سال رسیده است.

در بخش دیگری از گزارش سازمان ثبت احوال از آمار رسمی موالید ۱۴۰۰، آمده است که در مجموع طی سال گذشته در ایران یک میلیون و ۱۰۶ هزار و ۷۲ نوزاد متولد شده است که در مقایسه با سال ۱۳۹۹ از کاهش بسیار ناچیزی برخوردار است و به معنای توقف روند کاهش موالید در ایران است.

بیشترین تعداد تولد نیز از مادران گروه سنی ۳۰ تا ۳۴ ساله با مجموع ۳۰۱ هزار و ۳۶۹ نوزاد به ثبت رسیده است و پس از آن مادران گروه سنی ۲۵ تا ۲۹ سال قرار گرفته‌اند که در مجموع ۲۸۳ هزار و ۲۴۱ نوزاد به دنیا آورده‌اند.

بنابر آمارهای سازمان ثبت احوال، با تفاضل آمار زاد و ولد و مرگ‌ومیر سال گذشته ۵۶۹ هزار و ۹۶۳ نفر بر جمعیت ایران افزوده شده است و میزان رشد طبیعی جمعیت هفت دهم درصد بوده است.
ایران اینترنشنال:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *