بازی تیم ایرانی با اسم و پرچم امارات! / «فدراسیون والیبال خواست برویم»

By | ۱۴۰۱-۰۱-۲۸

باشگاه شهداب یزد به عنوان قهرمان لیگ برتر والیبال ایران به تازگی در جام رمضان امارات شرکت کرده که حواشی مختلفی را به دنبال داشته است. عنوان شده که این تیم با اسم “بن‌ثانی” در مسابقات حضور دارد و برای آنکه تمامی هزینه‌های حضور در جام رمضان توسط اسپانسر اماراتی پرداخت شود، مسئولان شهداب حاضر شده‌اند که پرچم امارات روی پیراهن بازیکنان حک شود.

ایسنا: مدیرعامل باشگاه شهداب یزد به حضور حواشی حضور این تیم در جام رمضان امارات واکنش نشان داد و می‌گوید شهداب با اطلاع و موافقت فدراسیون والیبال، شورای برون مرزی و حراست وزارت ورزش اعزام شده است.

باشگاه شهداب یزد به عنوان قهرمان لیگ برتر والیبال ایران به تازگی در جام رمضان امارات شرکت کرده که حواشی مختلفی را به دنبال داشته است. عنوان شده که این تیم با اسم “بن‌ثانی” در مسابقات حضور دارد و برای آنکه تمامی هزینه‌های حضور در جام رمضان توسط اسپانسر اماراتی پرداخت شود، مسئولان شهداب حاضر شده‌اند که پرچم امارات روی پیراهن بازیکنان حک شود.

امیر شرافت مدیرعامل باشگاه شهداب یزد در مورد حواشی پیش آمده در مورد حضور این تیم در جام رمضان به ایسنا گفت: دوازدهمین سالی است که این مسابقات با اسم تورنمنت NSA SPORTS امارات و زیر نظر وزارت ورزش، فدراسیون والیبال و دولت امارات برگزار می‌شود. دوره‌های قبلی این مسابقات با حضور تیم‌های امارات و تعداد محدودی بازیکن خارجی برگزار می‌شد اما امسال فدراسون والیبال امارات تصمیم گرفته از بازیکنان باکیفیت خارجی و از کشورهای صاحب‌نام والیبال مثل ایتالیا، برزیل، کوبا، صربستان استفاده کند. همین باعث شد که به عقیده کادر فنی ما و تعدادی از کارشناسان سطح فنی مسابقات بسیار بالا برود و شاید از جام باشگاه‌های آسیا هم بالاتر باشد.

او در ادامه افزود: حدود ۲۰ روز پیش و قبل از کسب عنوان قهرمانی ایران، دعوتنامه‌ای رسمی از سوی اسپانسر مسابقات برای ما ارسال شد اما با توجه به اینکه زمان مناسبی نداشت و ملی‌پوشان در اردوی ملی حضور داشتند، تصمیم به عدم شرکت گرفتیم اما بعد از قهرمانی مدام از سوی اسپانسر ایمیل می‌آمد و حتی به فدراسیون والیبال ایران نامه زدند تا اینکه آقای داورزنی از ما درخواست کرد به عنوان نماینده ایران در این مسابقات شرکت کنیم. ما هم شرایط لازم را فراهم و شرکت کردیم.

شرافت در مورد اینکه روی پیراهن بازیکنان شهداب پرچم امارات حک شده است، گفت: در این مسابقات برای هر تیمی یک اسپانسر مشخص شده که هزینه تیم را پرداخت می‌کند. در هر تیم هم دو بازیکن اماراتی حضور دارند تا در کنار بازیکنان بزرگ بازی کنند و سطح‌شان بالا برود. اصلا بحث این نیست که اسم تیم عوض شده باشد، بن‌ثانی اسم اسپانسر تیم است که داخل پرانتز قرار می‌گیرد حتی شبکه دبی اسپورت هم در گزارش مسابقات تیم ما را با عناوینی چون شهداب ایرانی و منتخب ایرانی معرفی می‌کند. از طرفی ما تنها تیمی هستیم که لوگوی باشگاه هم روی پیراهن بازیکنان قرار دارد.

او افزود: یکسری از دوستان معلوم‌الحال که مشخص است از کجا خط می‌گیرند، چنین مسائلی را مطرح می‌کنند و دنبال منافع خودشان هستند. ما حتی تا ۲۰ روز قبل نمی‌دانستیم چنین تورنمنتی وجود دارد اما یکسری باشگاه های دیگر ایران دنبال شرکت در این مسابقات بودند اما امتیاز را به شایستگی می‌دهند. تیم شهداب قهرمان ایران است و ما را به عنوان قهرمان ایران دعوت کرده‌اند.

مدیرعامل باشگاه شهداب در واکنش به اینکه دلیل موافقت با قرار گرفتن پرچم امارات روی پیراهن نماینده ایران، پرداخت هزینه‌های حضور در این تورنمنت توسط اسپانسر مسابقات است، بیان کرد: این اصلا در قوانین مسابقات بود و از ابتدا می‌دانستیم. ما با نماینده حراست ورزش ورزش آمده‌ایم و موافقت شورای برون مرزی و فدراسیون والیبال را هم داشتیم و همه در جریان بودند.

شرافت در مورد حضور محمود افشاردوست، عضو هیات رئیسه فدراسیون والیبال در امارات و همراه با تیم شهداب بیان کرد: آقای افشار دوست به عنوان مشاور سرمربی همراه با تیم آمده است. او جزو کادر فنی باشگاه است و ربطی به مسئولیتش در هیات رئیسه فدراسیون ندارد.

او در پاسخ به این سوال که آیا شهداب می‌توانست بدون اسم بن‌ثانی و پرچم امارات در مسابقات شرکت کند، گفت: نه این جزو قوانین مسابقات بود. خیلی از باشگاه‌های دیگر ایران از چند ماه قبل از این مسابقات خبردار بودند و اکنون که خودشان موفق نشده‌اند در این مسابقات شرکت کنند، دنبال حرف و حدیث هستند. این مسابقات نوعی آماده‌سازی برای جام باشگاه‌های آسیا است.

شرافت در واکنش به اینکه برخی حضور شهداب را در جام رمضان با این شرایط بی احترامی به پرچم ایران تلقی کرده‌اند، گفت: روی تمامی لباس‌های دیگر اعضای تیم لوگوی ایران قرار دارد. دوستان دنبال منافع شخصی هستند. باز هم می‌گویم ما با موافقت حراست وزارت ورزش، شورای برون مرزی و فدراسیون والیبال در این مسابقات شرکت کرده‌ایم و تمامی مراحل قانونی طی شده است و واقعا نمی‌دانم این اشخاص دنبال چه هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *