تیم‌ ملی کشتی آزاد ایران با کسب ۶ مدال طلا قهرمان آسیا شد

By | ۱۴۰۱-۰۲-۰۵

تیم‌ ملی کشتی آزاد ایران، در مسابقات قهرمانی کشتی آسیا کە در مغولستان برگزار شد، با به گردن آویختن ۶ مدال طلا، یک برنز و یک نقره مقتدرانه عنوان قهرمانی را از آن خود کرد. هند و قزاقستان در جایگاه دوم و سوم ایستادند.

در پایان مسابقات قهرمانی کشتی آزاد آسیا کە بە میزبانی شهر اولان‌باتور در کشور مغولستان برگزار شد، تیم‌ ملی کشتی آزاد ایران با هدایت پژمان درست‌کار در مجموع ١٠ وزن، توانست ٨ مدال رنگارنگ بە گردن بیاویزد.

تیم‌ ملی کشتی ایران با کسب ۶ مدال طلای رحمان عموزادخلیلی (۶۵ کیلوگرم)، یونس امامی (٧۴ کیلوگرم)، علی سوادکوهی (٧٩ کیلوگرم)، امیرحسین فیروزپور (٩٢ کیلوگرم)، محمدحسین محمدیان (٩٧ کیلوگرم) و یدالله محبی (١٢۵ کیلوگرم) و یک مدال نقره داریوش حضرتقلی‌زاده (۶٢ کیلوگرم) و یک مدال برنز محسن مصطفوی (٨۶ کیلوگرم) عنوان قهرمانی این دور مسابقات را با اقتدار به خود اختصاص داد.

تیم‌‌های ملی کشتی آزاد هند و قزاقستان به ترتیب رتبه‌های دوم و سوم را کسب کردند.

تیم‌ ملی کشتی آزاد ایران اگر چه در این دور مسابقات قهرمانی آسیا، نفرات برتر قهرمانی جهانی را در اختیار نداشت، اما درخشان ظاهر شد.

رحمان عموزادە یکی پس از دیگری رقبا را از پیش برداشت و در فینال با نتیجه ۳ بر ۱ از سد باجرانگ پونیا، دارنده مدال برنز مسابقات المپیک از کشور هند گذشت و توانست مدال طلا را به‌دست بیاورد.

امیرحسن فیروز تمامی رقبای خود را با نتیجه‌‌ فنی شکست داد و توانست با پیروزی برابر رقبایی از قزاقستان، ژاپن و مغولستان، مدال طلا کسب کند.

اما درخشان‌ترین عضو تیم‌ملی محمدحسین محمدیان بود. او با دو برد ۱۰-۰ از سد حریفان ترکمنستانی و هندی گذشت و در دیدار فینال هم با نتیجه شگفت‌انگیز ۱۱-۰ حریف مغولستانی‌اش را در هم کوبید و مدال طلا را به گردن آویخت.

پیشتر تیم‌ملی کشتی فرنگی ایران در همین مسابقات با کسب ۴ طلا، یک نقره و دو برنز عنوان نایب قهرمانی از آن خود کرده بود.
دویچه وله :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *