حذف پست‌های اعتراضات ایران از اینستاگرام و فیسبوک توسط شرکت «سی‌سی‌سی در شهر اسن آلمان با کارکنان ایرانی

By | ۱۴۰۱-۰۲-۲۸

یکی از کارکنان پیشین شرکت سی‌سی‌سی که نخواست که نامش فاش شود، گفت که در بخش ایرانی این شرکت بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ نفر کار می‌کنند که بیشتر آن‌ها دانشجویان ایرانی هستند که تازه به آلمان آمده‌اند.

اخیرا بسیاری از کاربران فضای مجازی و صفحاتی که اخبار مربوط به اعتراضات را منتشر می‌کنند گفته‌اند که پست‌هایشان از اینستاگرام پاک شده است.

یک منبع آگاه به بی‌بی‌سی گفته‌ که شرکتی در شهر اسن آلمان ممکن است مسئول پاک شدن پست‌های مربوط به اعتراضات ایران باشد.
شرکت سی‌سی‌سی برای شرکت متا که فیسبوک و اینستاگرام متعلق به آن هستند کار می‌کند. این شرکت که بخش‌های زبان‌های مختلف دارد به پست‌های ریپورت شده رسیدگی می‌کند.

یکی از کارکنان پیشین شرکت سی‌سی‌سی که نخواست که نامش فاش شود، گفت که در بخش ایرانی این شرکت بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ نفر کار می‌کنند که بیشتر آن‌ها دانشجویان ایرانی هستند که تازه به آلمان آمده‌اند.

بر اساس گفته‌های او، کارمندان در طول شیفت خود ۵۰۰ تا ۶۰۰ پست ریپورت شده را بررسی می‌کنند.

او گفت که تنها حدود ۱۰ درصد پست‌هایی که پاک می‌شوند کنترل می‌شود و این امکان وجود دارد که کارمندان تعداد زیادی از آن‌ها را به صورت سلیقه‌ای پاک کنند.

او گفت: “به طور مثال ما که از سپاهی‌ها یا بسیجی‌ها خوشمان نمی‌آمد پست‌های آنها را پاک می‌کردیم. حتی بعضی موقع ها کارمندان خودشان یک پست را ریپورت می‌کردند و بعد پاک می‌کردند.”

همچنین در گفت‌وگو با یکی از کارکنان فعلی این شرکت او گفت که امکان این وجود دارد که طرفداران حکومت ایران از قصد پست‌های مربوط به اعتراضات را پاک کند.

او گفت: “چیزی که من خودم شاهدش بودم این است که هستند کسانی که چه در سطح پایین و چه در مقام‌های بالاتر که به قول خودشان طرفدار حکومت هستند و می‌شود فهمید که خط‌هایی می‌گیرند از طرف حکومت و کارهایی دارند می‌کنند. می‌توانم بگویم که چند نفر را حداقل به چشم دیدم…. نیروهایی در شرکت ما هستند که سعی می‌کنند که سیاست‌های خودشان را پیش ببرند.”

او گفت: “می‌دانیم که نیروهایی هستند که پول می‌گیرند تا یک پست را ریپورت فله‌ای کنند.”او حدس می‌زند که حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ نفر در این شرکت مشغول به کار هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *