ادامه اعتصاب رانندگان شرکت واحد با وجود بازداشت‌ها و تهدیدها

By | ۱۴۰۱-۰۲-۲۸

اتحادیه راهبران مترو تهران: در صورت عدم رسیدگی به مطالبات به اعتراض‌‌های همکاران خود می‌پیوندیم

همزمان با ادامه اعتصاب و اعتراض‌های رانندگان و کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، علیرضا زاکانی، شهردار تهران، گفت اعتصاب رانندگان پس از «برخورد با سازمان‌دهندگان» پایان یافته است.

خبرگزاری دولتی ایسنا روز چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت به نقل از شهردار تهران نوشت اعتراض‌ها مربوط به ۳۰۰ تن از کارگران شرکت واحد بوده که الان به کار خود بازگشته‌اند. به رغم ادعای شهردار تهران، گزارش‌های منتشر شده از پایتخت نشان از تداوم اعتصاب‌ها در روز چهارشنبه دارد.

روز گذشته کانال تلگرامی سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه از بازداشت ۱۲ تن از رانندگان سامانه ۶ اتوبوس‌رانی تهران خبر داد.

رانندگان و کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفته‌اند تا تحقق مطالبات و آزادی کامل همکاران و کارگران بازداشت شده به اعتراض‌های خود ادامه می‌دهند. عباس تاجیک، اکبر رزمی و وحید فریدونی و محمد رمضانی از جمله رانندگان و کارگران بازداشت شده‌ در روزهای گذشته‌اند.

شهردار تهران روز چهارشنبه از دستگاه‌های و نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی خواست، موضوع اعتصاب کارگران شرکت واحد را پی‌گیری و نسبت به آن پاسخ‌گو باشند.

رانندگان و کارگران اعتصابی در جریان اعتراض‌های روزهای اخیر خود بارها علیه عملکرد شهرداری تهران و شخص زاکانی شعار دارد و خواهان برکناری او شدند.

معترضان روز دوشنبه در جریان برگزاری تجمع اعتراضی در برابر ساختمان شرکت واحد در تهران، شعارهایی همچون «شهردار بی‌لیاقت، استعفا، استعفا» سر دادند.

روز دوشنبه همچنین، در پی اعتصاب رانندگان و کارگران شرکت واحد، شهرداری تهران تلاش کرد با همکاری نیروی انتظامی و سپاه پاسداران، رانندگان وابسته به این نهادهای نظامی به عنوان رانندگان اتوبوس‌های شهری به کار گرفته شوند.

همزمان اتحادیه راهبران مترو تهران و حومه روز چهارشنبه با صدور اعلامیه‌ای خطاب به شهردار تهران خواستار آزادی فوری و بی‌قید و شرط «همکاران بازداشتی» خود در شرکت واحد اتوبوسرانی شدند.

اتحادیه راهبران مترو تهران و حومه در ابتدای اعلامیه روز چهارشنبه خود تهدید کرده‌اند که در صورت عدم رسیدگی به خواست‌ها و مطالبات صنفی و قانونی خود، احتمالا بزودی به اعتراض‌ها می‌پیونند.

اعتراض‌ها و اعتصاب رانندگان و کارگران شرکت واحد خطوط بی‌آرتی از روز یکشنبه ۲۵ اردیبهشت آغاز شده است.

کارگران معترض خواهان تحقق مطالبات صنفی و معیشتی، از جمله افزایش ۵۷ درصدی حقوق‌اند.

بر اساس مصوبه «شورای عالی کار»، حقوق کارگران ایران در سال ۱۴۰۱ باید دستکم ۵۷ درصد، نسبت به سال گذشته، افزایش یابد.

دور تازه اعتراض‌ها و اعتصاب‌های رانندگان و کارگران شرکت واحد، در میانه اعتراض‌های سراسری علیه وضعیت اقتصادی- سیاسی در ده‌ها شهر ایران رخ می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *