کامیار فکور توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد

By | ۱۴۰۱-۰۳-۱۹

کامیار فکور، فعال کارگری امروز پنجشنبه ۱۹ خرداد، توسط نیروهای امنیتی ضمن تفتیش منزل شخصی اش بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، صبح امروز پنجشنبه ۱۹ خرداد ماه ۱۴۰۱، کامیار فکور، فعال کارگری بازداشت شد.

نیروهای امنیتی ضمن بازداشت این فعال کارگری اقدام به تفتیش منزل وی کرده اند.

تا لحظه تنظیم این گزارش، از دلایل بازداشت و محل نگهداری آقای فکور اطلاعی در دست نیست.

آقای فکور اوایل آبان ماه سال ۱۴۰۰ توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران و به ریاست قاضی محمود حاج مرادی، از بابت اتهامات نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی و اخلال در نظم عمومی، به ۵۰ ضربه شلاق، ۸ ماه حبس و ۱۵ میلیون تومان جریمه نقدی محکوم شد. احکام صادره به مدت ۵ سال به حالت تعلیق درآمد. وی همچنین در جریان این جلسه از اتهام تبلیغ علیه نظام تبرئه شده بود.

همچنین پس از تعلیق حکم صادره این فعال کارگری به کسب مجوز از مقام قضایی برای سفر خارج کشور، شرکت در جلسات مشاوره برای کنترل هیجان و پرهیز از ناامیدی در موسسه روانشناسی ماوای قم، اعلام هرگونه تغییر شغل، اقامتگاه یا جابه‌جایی به مقام قضایی و همچنین خودداری از فعالیت اجتماعی و سیاسی در شبکه‌های اجتماعی ملزم شد.

کامیار فکور در تاریخ ۶ شهریورماه امسال، جهت اخذ آخرین دفاعیات به شعبه ۲ بازپرسی دادسرای اوین احضار شد. تنها چند ساعت پس از برگزاری دادگاه کامیار فکور، وی و شمار دیگری از فعالین کارگری توسط نهادهای امنیتی به صورت تلفنی تحت عنوان روشن شدن برخی از «ابهامات» و «خط قرمزها» احضار شدند.

آقای فکور روز یکشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ به همراه اسعد مفتاحی، کارگر اسنپ‌فود و اسماعیل گرامی، معلم بازنشسته در جریان تجمع کارگران، معلمان و بازنشستگان در مقابل وزارت کار توسط نیروهای امنیتی بازداشت و نهایتا در تاریخ ۲۷ اسفندماه همان سال با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان اوین آزاد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *