چرا کانادا به مامن جنایتکاران خامنه‌ای تبدیل شده؟

By | ۱۴۰۱-۰۴-۰۱

کارگروه حقوق بشر بین‌المللی کمیته امور خارجه پارلمان کانادا در نشستی با حضور فعالان سیاسی و حقوق‌بشر ضمن بررسی نقض گسترده حقوق بشر و سایر اقدامات جنایتکارانه از سوی جمهوری اسلامی، از رویکرد منفعلانه دولت کانادا در ارتباط با تهران انتقاد کردند.

علی احساسی، نماینده پارلمان کانادا، در این نشست گفت: «سپاه پاسداران مسئول بسیاری از تحولات وحشتناک در خاورمیانه و سرکوب جامعه مدنی در جریان اعتراضات در ایران است.»

آرنولد ویرسن، عضو محافظه‌کار پارلمان کانادا، نیز از اینکه کانادا همچنان کلیت سپاه پاسداران را به عنوان سازمان تروریستی قلمداد نکرده و اقدام مشخصی برای پاسخگو کردن این سازمان تروریستی انجام نداده است ابراز تاسف کرد.

هدر مک‌فیرسون، نماینده پارلمان کانادا، نیز در این نشست گفت: «یکی از نا‌امید کننده‌ترین اتفاق‌هایی که شاهدش هستیم این است که کانادا تاکنون نتوانسته از ادامه تهدیدهای عوامل جمهوری اسلامی علیه خانواده‌های قربانیان هواپیمای اوکراینی که در کانادا زندگی می‌کنند، جلوگیری کند.»

در ادامه این نشست، حامد اسماعیلیون، عضو انجمن خانواده‌های قربانیان پرواز اوکراینی، رویکرد محتاطانه دولت کانادا در پیگیری این پرونده را باعث ناامیدی و سرخوردگی خانواده‌های قربانیان و مردم کانادا دانست. (فیلم زیر)

اسماعیلیون با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی در ایران خانواده‌های قربانیان سرنگونی هواپیمای اوکراینی را هدف شکنجه روانی و فیزیکی قرار داده است.

او افزود: عوامل جمهوری اسلامی در موارد زیادی خانواده‌های قربانیان سرنگونی هواپیمای اوکراینی را که در کانادا زندگی می‌کنند تهدید کرده‌اند، اما پلیس کانادا تاکنون نتوانسته اقدامی برای مقابله با آن انجام دهد.

اسماعیلیون با انتقاد از حضور آزادانه عوامل جمهوری اسلامی در کانادا پرسید: «چرا کانادا به مامن جنایتکاران جمهوری اسلامی تبدیل شده است؟»


ایران اینترنشنال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *