احمدی‌نژاد به خامنه‌ای: کسانی که می‌گویند مشکلی در ایران وجود ندارد، در کره ماه زندگی می‌کنند!

By | ۱۴۰۱-۰۴-۰۳

احمدی نژاد طی سخنانی، روند کنونی اداره کشور را همراه با مشکلات و اشکالات فراوان دانست و و با تاکید بر ضرورت ریشه یابی و شناسایی علت بروز نابسامانی ها گفت: اگر کسانی ادعا می کنند که به طور مطلق در ایران و جهان مشکلی وجود ندارد، احتمالا آنها در کره ماه زندگی می کنند! جامعه متعلق به مردم است و هیچ احدی و جناحی و گروهی در هر جایگاهی که باشد نمی تواند بگوید که عرصه اجتماعی متعلق به اوست و بقیه هیچ کاره اند.

همه ما در یک کشتی هستیم و هیچ یک از سرنشینان کشتی نمی تواند بگوید که بخشی از این کشتی متعلق به من است و من می خواهم آن را سوراخ کنم. همه مالکند و در سرنوشت این سرزمین سهیم هستند.

احمدی نژاد با رد تئوری سازی های صورت گرفته برای در اختیار گرفتن قدرت گفت: همه تلاش های جناحی، بر تبدیل قدرت به یک هدف استوار شده است. آنها شیوه ها و ترفندهای ریاکارانه را برای جذب آراء و افکار عمومی به کار می برند و متاسفانه در فضای سیاسی ایران نیز کسب قدرت جای آرمانگرایی را گرفت. رئیس جمهور قبل از بنده صادقانه به من گفت که ما اصلا برای برنده شدن وارد انتخابات نشدیم بلکه می خواستیم جایگاه محکمتری در فضای سیاسی کشور داشته باشیم. این در حالی بود که آنها برای اداره کشور هیچ برنامه ای نداشتند. همه دعواها، تخریب ها، بداخلاقی ها، کشتارها، ترورها و جنگ ها در جهان با هدف کسب، تثبیت و بسط قدرت است و همه این ها نیز بر ضد انسان است.

وی با تبیین رویکرد انسانهای بهاری در مواجهه با نظامات اجتماعی گفت: ما به دنبال قدرت نیستیم و در فعالیت های اجتماعی خود، فقط و فقط به دنبال اصلاح، بسط دوستی و برادری و همزیستی هستیم. قصد دعوا، انتقام گیری، برتری جویی و تسلط بر دیگران را نداریم و می خواهیم اشکالات را برطرف و اوضاع را به نفع ملت اصلاح کنیم. این مرزبندی هاست که به رفتار و مواضع ما شکل می دهد.

احمدی نژاد از عشق به انسانها و احترام به دیگران حتی به مخالفین و دشمنان، به عنوان مهمترین ویژگی یک انسان بهاری یاد کرد و گفت: هرنوع اصلاح حقیقی و پایدار بر اساس عشق شکل می گیرد. پایه هر اصلاحی بر اصلاح روح و جان و اندیشه انسانها استوار است. ما معتقدیم کسی که دلش مالامال از عشق به انسانها نباشد، نمی تواند ادعا کند که خواستار عدالت، آزادی، کرامت و رفاه برای سایر انسانهاست. احترام به دیگران نیز از شرایط لازم برای بهاری بودن است، محال است بدون احترام به دیگران، بتوان اثر مثبتی بر روی آنان داشت.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *