یک پرده از فساد حسین طائب در صنعت پتروشیمی

By | ۱۴۰۱-۰۴-۰۴

نقش حسین طائب، رئیس سابق سازمان تروریستی اطلاعات سپاه در چشم‌پوشی از تخلفات و فسادهای مالی صنعت پتروشیمی و حمایت از مفسدان این حوزه، تنها نمونه کوچکی از فساد این مهره اطلاعاتی در بخش‌های مختلف کشور است.

“عبدالحسین بیات” رئیس هیات رئیسه صندوق‌های بازنشستگی نفت، طی اقدامی عجیب، پسر خود “محمدباقر بیات” را به عنوان عضو هیات مدیره شرکت تجارت صنعت هلدینگ خلیج فارس منصوب کرد.

عبدالحسین بیات که در واقع نفر دوم‌ وزارت نفت محسوب می‌شود، از نزدیکان ابراهیم رئیسی است که در ستادهای انتخاباتی وی نیز یکی از اعضای ارشد به شمار می‌رفت.

این در حالی است که طی هفته گذشته، فرزند نامبرده با نام ‌مستعار “مهندس باقری “همراه با مدیران نفت به امارات سفر کرده بود.

لازم به یادآوری است که عبدالحسین بیات از مدیران وزارت نفت بود که حسین طائب ضمن چشم پوشی از تخلفات وی در واگذاری هلدینگ پتروشیمی باختر به خانواده نجفی، نامبرده را به ‌مناصب مهمی گمارد.

این در حالی است که عبدالحسین بیات نقش بسزایی در تشکیل پرونده موسوم به “پتروشیمی گیت” نیز داشته است.

به نظر می رسد، هدف اصلی بیات از پرونده‌سازی در حوزه صادرات محصولات پتروشیمی، در اختیار گرفتن انحصاری صادرات ‌این محصولات و واگذاری کنترل میلیاردها دلار به فرزند خود بوده است که این روزها، با انتخاب وی به عنوان عضو هیات مدیره به اهداف خود نیز دست یافته است.

در چنین شرایطی در آینده نه چندان دور باید منتظر افشای فساد کلان اقتصادی دیگری در حوزه پتروشیمی‌ها باشیم که تمام آنها با حمایت حسین طائب صورت گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *