گروه هکری لب‌دوختگان، هویت برخی از کارمندان سایبری سپاه پاسداران را افشا کرد

By | ۱۴۰۱-۰۴-۲۶

گروه هکری «لب دوختگان» با انتشار اطلاعاتی، هویت چند کارمند سپاه سایبری و سازمان اطلاعات سپاه پاسداران جمهوری اسلامی را افشا و این افراد را کارمندان دو شرکت «ناجی تکنولوژی» و «افکار سیستم»، وابسته به سازمان اطلاعات سپاه معرفی کرد.

لب‌دوختگان در گزارشی که نسخه‌ای از آن برای ایران اینترنشنال ارسال شده، این افراد را کسانی معرفی کرده است که «با استفاده از ابزار نفوذ و هک، بارها به اهدافی در آمریکا و اروپا با هدف اخاذی، حمله سایبری کرده‌اند.»

لب‌دوختگان، پوستری حاوی تصاویر و اسامی برخی از این هکرها را منتشر کرده که در آن به نام‌های «‌منصور احمدی»، «‌علی آقا احمدی»، «‌محمد آقا احمدی»، «‌مجتبی معتمد»، «‌مهدی دامیار» و «‌مصطفی عباسی» به عنوان کارمندان سایبری سپاه اشاره شده است.

همچنین نام افراد دیگری از جمله «‌احمد خطیبی»، «‌حمید زارع»، «‌امیرحسین نیک‌‌آئین» و «‌مصطفی حاجی‌حسینی» به عنوان دیگر هکر‌های وابسته به سپاه در این پوستر آمده است.

بنا بر اطلاعات منتشر شده از سوی لب‌دوختگان، این هکرها با استفاده از حفره‌های امنیتی کشف شده در سازمان‌های اروپایی و آمریکایی، از آن‌ها اخاذی کرده‌اند.

سازمان امنیت سایبری آمریکا (CISA) سال گذشته اعلام کرد گروه‌های هکری مورد حمایت جمهوری اسلامی از ضعف‌های «مایکروسافت اِکس‌چِنج» و «فرانتیِر» برای نفوذ به شبکه یک شهرداری و یک بیمارستان کودکان استفاده کرده‌اند.

کریستوفر ری، رئیس پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی)، به تازگی اعلام کرد هکرهای وابسته به حکومت ایران در تابستان سال گذشته قصد داشتند حمله باج‌افزاری علیه بیمارستان کودکان بوستون انجام دهند.

او این حمله را «نفرت‌انگیز» خواند.

پژوهشگران امنیت سایبری می‌گویند شیوه هکرهای وابسته به سپاه پاسداران مشابه روش هکرهای کره‌شمالی است و این کشور رقیب هکر‌های حکومتی ایران در اخاذی از سازمان‌های غربی است.

بنا بر اطلاعات رسیده به گروه لب‌دوختگان، هکرهای سپاه پاسداران پیشتر اهدافی در داخل ایران را هم هک و با سرقت مشخصات شهروندان از آن‌ها اخاذی کرده‌اند.

گروه لب‌دوختگان یک گروه هکری مخالف جمهوری اسلامی است که هدف خود را «افشاگری در مورد فعالیت‌های سایبری جمهوری اسلامی» اعلام کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *