حکومت ایران با تخریب بی‌رحمانۀ خانه‌ها و تصرف زمین‌های بهائیان سرکوب‌ها را تشدید می‌کند

By | ۱۴۰۱-۰۵-۱۲

سرویس خبرى جامعۀ جهانی بهائى:

ژنو، ۲ اوت ۲۰۲۲- در اقدامی بی‌رحمانه، تنها دو روز پس از حملات قبلی به بهائیان در سراسر ایران، حدود ۲۰۰ مأمور حکومتی و مسئول محلی، روستای روشن‌کوه در استان مازندران را که بسیاری از سکنۀ آن بهائی هستند محاصره کردند و در حال تخریب خانه‌های آنها با بولدوزر هستند. (فیلم زیر)

● جاده‌های ورودی و خروجی روستا بسته شده است.

● افرادی که سعی داشتند مانع مأموران شوند دست‌بند زده و دستگیر شده‌اند.

● مأموران موبایل‌های حاضران را جمع‌آوری و فیلمبرداری را ممنوع کرده‌اند.

● به همسایه‌ها هشدار داده شده است که در خانه‌هایشان بمانند و از فیلمبرداری یا عکس‌برداری ممنوع شده‌اند.

● چهار خانه که در حال ساخت بودند تخریب شده‌اند.

● مقامات در حال نصب حصارهای فلزی بزرگ اطراف خانه‌ها هستند تا دسترسی بهائیان به خانه‌هایشان را مسدود کنند.

بهائیان روشن‌کوه در گذشته نیز بارها هدف حمله قرار گرفته‌، زمین‌هایشان تصرف و خانه‌هایشان تخریب شده است. این بار اما این اقدام در پی هفته‌ها سرکوب فزایند‌ۀ بهائیان صورت می‌گیرد. در روز‌های اخیر بیش از ۱۰۰ بهائی، یا خانه‌هایشان مورد یورش قرار گرفته یا دستگیر شده‌اند.

دیان علائی، یکی از نمایندگان جامعۀ جهانی بهائی در سازمان ملل متحد با اشاره به چندین هفتۀ گذشته می‌گوید: «ما از همه می‌‌خواهیم که صدایشان را بلند کنند و خواستار توقف فوری این اقدامات سرکوبگرانه باشند که در حال وقوع است. هر روز خبرهای جدیدی از آزار و اذیت بهائیان در ایران می‌رسد، خبرهایی که به روشنی نشان می‌دهد مقامات ایران در حال اجرای برنامه‌‌ای قدم به قدم هستند. اول دروغ‌های آشکار و نفرت‌پراکنی، بعد یورش و دستگیری و امروز تصرف زمین، اماکن‌ کسب‌وکار و تخریب خانه‌ها. قدم بعدی چیست؟ جامعۀ بین‌المللی باید قبل از آنکه دیر شود اقدام کند.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *