رسانه‌های لبنان: انتقال رایگان سوخت ایران به لبنان به صورت جدی در حال پیگیری است

By | ۱۴۰۱-۰۵-۲۲

رسانه‌های لبنان به نقل از مقامات دولت این کشور گزارش داده‌اند پرونده انتقال رایگان سوخت از ایران به لبنان به صورت جدی در حال پیگیری است و ولید فیاض، وزیر انرژی دولت لبنان، تنها در انتظار مجوز رسمی نجیب میقاتی، نخست‌وزیر است تا در این ارتباط گفت‌وگوها را با طرف‌ ایرانی آغاز کند.

موضوع ارسال سوخت مجانی از ایران به لبنان پس از تأکید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله، بر آمادگی تهران برای انجام این کار، بخش گسترده‌ای از گزارش‌ها و اخبار رسانه‌ها و نشریات لبنانی را به خود اختصاص داده است.

نشریه لبنانی «الدیار»، در گزارشی در این باره نوشت که لبنان تاکنون پاسخی رسمی از سوی مقام‌های جمهوری اسلامی درباره مطابقت سوخت احتمالی ارسالی با استانداردهای مورد نیاز نیروگاه‌های لبنانی دریافت نکرده است.

به گزارش این نشریه، وزیر انرژی لبنان در انتظار مجوز رسمی از سوی نخست‌وزیر است تا مذاکرات رسمی را با طرف ایرانی آغاز کند.

فیاض پیشتر در گفت‌وگو با تلویزیون المنار، وابسته به حزب‌الله گفته بود چمدان‌هایش را بسته و در انتظار مجوز نخست‌وزیر است تا به تهران برود و مذاکرات درباره دریافت سوخت رایگان را آغاز کند.

در همین ارتباط نشریه «کریدل» به نقل از یک مقام نزدیک به نخست وزیر لبنان نوشت که در دیدار بین میقاتی و مجتبی امانی، سفیر جمهوری اسلامی در بیروت، نخست‌وزیر لبنان موافقت خود را با دریافت رایگان سوخت از ایران اعلام کرده است.

به گفته این مقام مسئول، مشکل موجود بر سر راه این انتقال این است که مشخصات سوخت ایران مطابق استانداردهای سوخت مصرفی در نیروگاهی تولید برق لبنان نیست و این سوخت باید با دولت ثالثی مبادله شود.

بر اساس این گزارش، بیروت در انتظار دعوت از سوی مقام‌های جمهوری اسلامی است تا گفت‌وگوهای رسمی در این زمینه آغاز شود.

تاکنون سوخت وارداتی از عراق تنها منبع تأمین سوخت نیروگاه‌های تولید برق لبنان بوده است.

بغداد به تازگی اعلام کرده است با امضای قراردادی جدید با لبنان، برای یک سال دیگر این سوخت را تأمین خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *