امام جمعه راسک تجاوز «هولناک» فرمانده پلیس چابهار به دختر ۱۵ ساله را تایید کرد

By | ۱۴۰۱-۰۷-۰۵

عبدالغفار نقشبندی، امام جمعه موقت راسک در استان سیستان و بلوچستان، با انتشار بیانیه‌ای خبر تجاوز یک فرمانده نیروی انتظامی به یک دختر ۱۵ ساله بلوچ را تایید کرد.

در بیانیه آقای نقشبندی آمده است: «چند روزی بود که خبری اسفناک، بلکه فاجعه‌ای دلخراش و فجیع در فضای مجازی در حال دست به دست شدن بود تا اینکه پس از تحقیق و بررسی و گفت‌وگو با خود خانواده و شنیدن سخنان دختر کودک، زوایایِ پنهانِ این جنایتِ نابخشودنی برای بنده محرز گردید.»

منابع محلی در سیستان و بلوچستان از جمله کمپین فعالین بلوچ اعلام کرده‌اند که سرهنگ ابراهیم کوچکزایی، فرمانده نیروی انتظامی چابهار، روز ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۱ به بهانه بازجویی از این دختر که اهل شهر دشتیاری از توابع چابهار است، او را به اتاق استراحت خود در محل کارش برده و به او تجاوز کرده است.

با گذشت نزدیک به یک ماه از انتشار این خبر، هنوز هیچ مقام رسمی جمهوری اسلامی به آن واکنشی نشان نداده است.

امام جمعه موقت راسک با اشاره به «سکوت مرگبار موجود» در باره این خبر تاکید کرد: «دست‌درازی به حیا و عفت خواهر مسلمان بلوچم قابل اغماض و بخشش نیست.»

او همچنین از قوه قضاییه جمهوری اسلامی خواست «هر چه سریع‌تر این مامور متجاوز به سزای اعمال ننگین خود برسد» و «این مجرمِ مفسد را در ملاء عام محاکمه و مجازات» کند.

اما کمپین فعالین بلوچ روز دوشنبه، چهارم مهر، خبر داد که پس از تایید تجاوز صورت گرفته، ارگان‌های امنیتی این خانواده را که برای پیگیری شکایت از دشتیاری به زاهدان رفته بودند در حصر خانگی قرار داده‌اند.

بر اساس این گزارش، همچنین این خانواده تحت فشار قرار گرفته‌اند تا موجب شوند امام جمعه موقت راسک بیانیه خود را تکذیب کند.

این در حالی است که به گفته منابع بلوچ، پیش از این نیز دستگاه‌های اطلاعاتی جمهوری اسلامی با تحت فشار قرار دادن این خانواده از آنها خواسته بودند شکایت خود را‌ پس بگیرند.

همچنین به گزارش کمپین فعالین بلوچ، هر دو ارگان اطلاعات سپاه و وزارت اطلاعات روز دوشنبه به دیدار مولوی فتحی محمد، پدر عبدالغفار نقشبندی، رفتند و خواستار تکذیب بیانیه پسرش شدند.

مقام‌های امنیتی جمهوری اسلامی در سال‌های گذشته این پدر و پسر را با اتهام‌های امنیتی بازداشت کرده بودند.

حبیب‌الله سربازی فعال سیاسی بلوچ به کمپین فعالین بلوچ گفته است: «زمانی نیروهای امنیتی این پدر و پسر را بدون هیچ توجیه قضایی بازداشت کردند و زیر شکنجه‌های طاقت‌فرسا پسر را وادار کردند که علیه پدر ویدئو بدهد.»

او افزود: «تصور ارگان‌های امنیتی این است که بار دیگر با فشارها و شکنجه می‌توانند به خواسته‌های نامشروع خود برسند.»

تایید تجاوز یک فرمانده نیروی انتظامی به یک دختر بلوچ در میانه اعتراض سراسری به قتل مهسا امینی، جوان اهل سقز، صورت گرفته است.
رادیو فردا:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *