بیانیه و افشاگری محمد باقر بختیار از فرماندهان سپاه در جنگ، در مورد قتل مهسا امینی

By | ۱۴۰۱-۰۷-۰۷

فرماندهان نافرمان: محمد باقر بختیار، موسس نیروی دریایی‌ سپاه و یکی‌ از پر سابقه ‌ترین فرماندهان سپاه پاسدران انقلاب اسلامی در زمان جنگ تحمیلی می‌باشد که در قضیه کودتای خزنده در سپاه پاسداران که توسط محسن رضایی و با برنامه ریزی سید احمد خمینی انجام شد، با استعفای سیاسی از سپاه پاسداران در سال ۶۸، از فسادها و ظلمهای حکومتی اعلام برائت کرد.

محمد باقر بختیار از یاران قدیمی‌ و نزدیکان آیت الله منتظری میباشند، که فعالیت‌های سیاسی خود را از قبل از انقلاب سال ۵۷ به همراهی شهید آزاده، شهید حاج داوود کریمی‌، شروع کرد. تنها به چندی از مسوولیتها و سمت های محمد باقر بختیار، می‌توان به بنیانگذاری نیروی دریایی سپاه پاسداران و عضو بنیانگذاران بنیاد تعاون سپاه پاسداران اشاره کرد.

محمد باقر بختیار، با هماهنگی‌ آیت الله منتظری، یکی‌ از موثرترین نقش‌ها را در توقف اعدامهای سال ۶۷ ایفا کرد.

فایل صوتی زیر: یکی از فرماندهان ارشد سابق سپاه پاسداران با انتشار فایلی صوتی گفته است که بنا به گفته منابع موثق در پزشکی قانونی ایران دلیل به اغما رفتن و مرگ مهسا امینی «آسیب به جمجمه» تشخیص داده شده است.

محمدباقر بختیار، که در دوران جنگ با عراق از فرماندهان ارشد سپاه بوده است، فایلی صوتی بر یوتیوب همرسانی کرده که در آن حکومت ایران را به تلاش برای لاپوشانی واقعیت مرگ مهسا (ژینا) امینی متهم کرده است.

آقای بختیار می‌گوید: «این اطلاعات به وسیله انسان‌های با وجدان داخل سیستم به بیرون درز می‌کند.»

او گفته «منابع موثقی» که در جریان گزارش پزشکی قانونی درباره مهسا امینی بوده‌اند، گفته‌اند که بنا به این گزارش پس از انتقال او به بیمارستان کسری، در بدو ورود و پس از بررسی‌های بالینی به دلیل «خونریزی داخلی» طحال آسیب‌دیده از بدن خارج شده تا وضعیت او پایدار شود‌. با این وجود به دلیل «آسیب به جمجمه» مهسا امینی به اغما می‌رود و جان می‌بازد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *