علی کریمی تحت تعقیب قضائی قرار گرفته است / علی کریمی در واکنش به فیلترینگ در ایران: کاش فقر، اعتیاد، اختلاس و رانت‌بازی فیلتر می‌شد

By | ۱۴۰۱-۰۷-۱۲

خبرگزاری مهر گزارش داده که علی کریمی تحت تعقیب قضائی قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش علی کریمی به دلیل آنچه که «هم‌صدایی با دشمن» و «تشویق به اغتشاش» خوانده شده تحت تعقیب قرار گرفته است.

از زمان شروع اعتراضات در ایران به مرگ مهسا امینی در پی بازداشت توسط پلیس ، این ستاره سابق فوتبال ایران همواره در شبکه‌های اجتماعی در اعتراض به رفتار حکومت پست‌هایی منتشر کرده است.

پیش از این افراد تندرو حامی حکومت در ایران بارها خواستار «مصادره اموال» آقای کریمی به علت همراهی او با اعتراضات سراسری علیه مرگ مهسا امینی شده بودند.

خامنه‌ای جانی در سخنرانی روز دوشنبه ۱۱ مهر گفت که موضعگیری هنرمندان و ورزشکاران درباره این اعتراض‌ها «هیچ اهمیتی ندارد» و با اشاره به این که جامعه هنری و ورزشی ایران «سالم» است و «در آن عناصر مومن و با شرف کم نیستند» سعی کرد همراهی بازیگران یا فوتبالیست‌های سرشناس با معترضان را بی‌ارزش نشان دهد.

این نخستین بار در چهار دهه گذشته است که او و جمهوری اسلامی ایران با اعتراض گسترده این چهره‌ها به عملکرد خود مواجه می‌شوند.

علی کریمی در واکنش به فیلترینگ در ایران: کاش فقر، اعتیاد، اختلاس و رانت‌بازی فیلتر می‌شد

علی کریمی نوشت:«کاش فقر را فیلتر می‌کردید. شرمندگی پدر پیش بچه‌هایش را فیلتر می‌کردید. کاش اشک یتیم را فیلتر می‌کردید. کاش بیکار جوانان تحصیل کرده، کاش اعتیاد فیلتر می‌شد. کاش مهاجرت نخبه‌ها مهاجرت قهرمانان فیلتر می‌شد. کاش اختلاس و رانت‌بازی فیلتر می‌شد.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *