افزایش آمار قربانیان تیراندازی زاهدان به «بیش از ۸۰ کشته از جمله دو کودک»

By | ۱۴۰۱-۰۷-۱۲

فعالان بلوچ گزارش داده‌اند که آمار کشته‌شدگان تیراندازی نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی به نمازگزاران در زاهدان به «بیش از ۸۰ نفر از جمله دو کودک» رسیده است.

فرزین کدخدایی، فعال بلوچ ساکن آلمان، در حساب توئیتر خود نوشت که با احراز هویت دو کودک ۱۲ و ۱۴ ساله به نام جواد پوشه فرزند احمد و سُدیس کشانی، تعداد کشته‌شدگان تیراندازی روز جمعه گذشته در زاهدان تا این لحظه به ۸۲ نفر رسیده است.

پیشتر کمپین فعالین بلوچ اعلام کرده بود که این سازمان حقوق بشری تا روز دوشنبه ۱۱ مهر، اسامی ۶۷ کشته را ثبت کرده و آمار بیش از ۳۰۰ نفر مجروح را تایید می‌کند.

این کمپین افزود که اکثر زخمی‌ها با تیر جنگی مجروح شده‌اند و حال برخی از آنها وخیم گزارش شده است.

در تجمعی که روز هشتم مهرماه پس از نماز جمعه زاهدان در اعتراض به تجاوز فرمانده انتظامی چابهار به یک دختر نوجوان بلوچ شکل گرفت، ده‌ها معترض با شلیک مستقیم گلوله ماموران امنیتی جمهوری اسلامی کشته و زخمی شدند.

مولوی عبدالحمید، امام‌ جمعه اهل سنت زاهدان، درباره حمله مرگبار به نمازگزاران زاهدانی در روز هشتم مهر تایید کرد که تک‌تیراندازهای یگان ویژه‌ و لباس‌شخصی‌ها با استقرار در کلانتری و با هدف کشتن، اقدام به شلیک گلوله جنگی به سر و قلب مردم کردند.

تا لحظه تنظیم این گزارش، رسانه‌های رسمی حکومت از قول استاندار سیستان و بلوچستان، جان باختن تنها ۱۹ تن در اعتراضات زاهدان را تایید کرده و شمار زخمی‌ها را ۲۰ تن اعلام کرده‌اند.

این فعال بلوچ نام همه ۸۲ کشته‌شده در این تیراندازی را نوشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *