نماینده نیشابور: اگر آمریکا کشور «دشمن» است، فرزندان شما آنجا چه می‌کنند؟

By | ۱۴۰۱-۰۷-۱۲

نماینده مجلس: فرزندان ۵۴۰۰ نفر از مسئولان جمهوری اسلامی خارج از کشور هستند

نماینده نیشابور در مجلس شورای اسلامی با اعتراض به اقامت فرزندان مسئولان جمهوری اسلامی در کشورهای خارجی گفت که اگر آمریکا کشور «دشمن» است، فرزندان شما آنجا چه می‌کنند؟

هاجر چنارانی روز سه‌شنبه ۱۲ مهر در نطق پیش از دستور خود با ارائه آماری گفت که فرزندان ۵۴۰۰ نفر از مسئولان جمهوری اسلامی در خارج از کشور زندگی می‌کنند.

او با اشاره به این گفته ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری اسلامی، که اگر فرزندان هر کدام از مسئولان جمهوری اسلامی تابعیت خارجی دارند، آن‌ها نیز باید همراه فرزندان خود بروند، پرسید که این دستور چرا اجرا نمی‌شود؟

اقامت فرزندان مقامات جمهوری اسلامی در کشورهای خارجی به یکی از موضوعات مناقشه‌برانگیز در ایران تبدیل شده است. منتقدان می‌گویند مقامات حکومت جمهوری اسلامی از یک سو ادعای غرب‌ستیزی و آمریکاستیزی دارند و از سوی دیگر فرزندان خود را برای زندگی و تحصیل به کشورهای غربی می‌فرستند.

ماه گذشته خبر حضور پسر انسیه خزعلی، معاون رئیس‌جمهوری اسلامی، در کانادا بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌ها داشت و حتی برخی از حامیان اصول‌گرایان نیز خواستار استعفای خانم خزعلی شدند، امری که تاکنون محقق نشده است.

هاجر چنارانی در ادامه نطق روز سه‌شنبه خود گفت: «چطور می‌شود که جمهوری اسلامی ایران حقوقش خوب است،درآمدش خوب است، مسئولیتش خوب است، ولی تابعیتش [بد است]؟ چطور می‌شود که کشوری متجاوز و متخاصم است، خواه آمریکا و خواه کانادا، اما فرزندان شما آنجا هستند؟»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *