قیمت مسکن در جنوب تهران تا حداکثر ۱۱۱ درصد افزایش سالانه داشته است

By | ۱۳۹۷-۰۹-۱۹

رشد قیمت مسکن از نیمه شمالی تهران به نیمه جنوبی شهر رسیده و منطقه ۹ پایتخت با ۱۱۱ درصد رشد قیمت در آبان‌ماه ۱۳۹۷ بالاترین میزان افزایش سالانه قیمت مسکن در تهران را به خود اختصاص داده است.

بر اساس بررسی‌های میدانی ایسنا در مناطق ۱۰، ۱۳ و ۱۴ قیمت‌ها به ترتیب ۹۵، ۱۰۲ و ۸۷ درصد افزایش نشان می‌دهند.

میانگین افزایش قیمت در منطقه ۵ نیز در آبان‌ماه ۱۳۹۷ نسبت به ماه مشابه سال قبل ۱۰۴ درصد بوده است.

اقتصاد مسکن تهران از روند طبیعی خود خارج شده، معاملات ۵۴ درصد افت کرده، قیمت اوراق تسهیلات مسکن نسبت به یک سال قبل حدود ۲۰ هزار تومان کاهش یافته و قدرت پوشش‌دهی تسهیلات ۱۶۰ میلیونی مسکن زوجین از ۵۰ درصد سابق به حدود ۳۲ درصد رسیده است.

از سوی دیگر طی هفته‌های اخیر نرخ ارز و طلا در بازار روند کاهشی به خود گرفته اما قیمت مسکن در مسیر صعود قرار دارد. طبق آخرین گزارش بانک مرکزی قیمت هر مترمربع مسکن شهر تهران در آبان‌ماه امسال به ۹ میلیون و ۱۸۰ هزار تومان رسیده که نسبت به ماه مشابه سال قبل رشد ۹۱ درصدی را نشان می‌دهد.

بر اساس تازه‌ترین گزارش بانک مرکزی از بازار مسکن تهران در آبان ۱۳۹۷، متوسط قیمت خرید و فروش یک مترمربع واحد مسکونی در شهر تهران به ۹ میلیون و ۱۸۰ هزار تومان رسیده که نسبت به ماه مشابه سال قبل ۹۱،۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

همچنین تعداد معاملات انجام شده طی این ماه ۶۹۰۰ فقره بود که نسبت به آبان ماه سال گذشته کاهش ۵۳،۶ درصدی و نسبت به ماه گذشته نیز کاهش ۲۶،۷ درصدی را نشان می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *