ظریف: خرابکاری در پایگاه فضایی امام حمینی

By | ۱۳۹۷-۱۱-۲۷

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی دخالت آمریکا در شکست تهران برای پرتاب دو ماهواره خود را رد نکرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از کانال تلویزیونی NBC، جواد ظریف، تایید کرد که تهران در دو تلاش خود در دو ماه گذشته برای پرتاب ماهواره شکست خورده است و دخیل بودن برنامه‌ مخفی ایالات متحده را در این ارتباط رد نکرد.

پیش از این، نیویورک تایمز به نقل از نمایندگان رسمی دولت ایالات متحده، گزارش داد که کاخ سفید برنامه مخفی آمریکا برای خرابکاری علیه برنامه موشکی رژیم ایران را تسریع کرده است.

اظهارات پمپئو درباره برنامه محرمانه آمریکا

وزیر امور خارجه آمریکا انکار نکرد، اما به طور مستقیم نیز تأیید نکرد که آمریکا برنامه ای برای خرابکاری در برنامه های موشکی رژیم ایران داشته است.

به گزارش فاکس نیوز، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در پاسخ به این سوال که آیا خرابکاری در برنامه موشکی رژیم ایران، یکی از راههای مقابله با آن است گفت: من در مورد بسیاری از جنبه های فعالیت کشور که می تواند به صورت مخفیانه انجام دهد صحبت نمی کنم. اما، بدون شک، امریکا از تمام قدرت خود برای کاهش توانایی رژیم ایران در ساخت برنامه موشکی استفاده می کند.

پمپئو گفت: “واضح است که رژیم ایران با ایجاد توانایی های موشکی خود قطعنامه شورای امنیت را نقض می کند و ما در حال تلاش برای جلوگیری از آن هستیم.”

برنامه محرمانه آمریکا

روزنامه نیویورک‌تایمز در گزارشی اختصاصی نوشته است: آمریکا برای اخلال در برنامه موشکی سپاه پاسداران عملیاتی فوق‌سری در دست دارد.

مقام‌های آمریکایی می‌گویند که تعیین میزان موفقیت این برنامه مخفی ممکن نیست اما در یک ماه گذشته دو تلاش رژیم ایران برای فرستادن ماهواره به فضا با شکست روبرو شده است.

گزارشگر نیویورک تایمز می گوید آزمایش‌های ناموفق موشکی اخیر رژیم ایران موجب شد تا با برخی مقام سابق و فعلی در مورد احتمال وجود یک خرابکاری گفت‌وگو کند که برخی از این مقام‌ها حاضر شدند در صورت فاش نشدن نام‌شان در این باره صحبت کنند.

به نوشته این روزنامه، خرابکاری از طریق شرکت‌ها و کشورهایی صورت می‌گیرد که قطعات فنی مورد نیاز در صنعت فضایی و فعالیت‌های موشکی رژیم ایران را تأمین می‌کنند.

آمریکا می گوید برنامه فضایی رژیم ایران تنها یک پوشش برای توسعه توان موشک‌های بالستیک است که توانایی حمل کلاهک‌های هسته‌ای را دارد.

اختیار برنامه موشکی با دولت نیست

وزیر امور خارجه آمریکا در واکنش به آخرین آزمایش موشک ماهواره‌بر جمهوری اسلامی در صفحه توئیتر خود نوشت: تازه‌ترین آزمایش موشکی ایران باز هم ثابت می‌کند که توافق هسته‌ای ایران کاری در راستای متوقف کردن برنامه موشکی ایران انجام نمی‌‎دهد. ایران با توسعه توان خود در زمینه موشک‌های بالستیک در حال نادیده گرفتن قطعنامه شورای امنیت است. ما باید محدودیت‌های بین‌المللی سخت‌تری را برای متوقف کردن برنامه موشکی ایران بازگردانیم.

اطلاعات تاره در باره کلید برنامه موشکی

این در حالیست که فرمانده هوافضای سپاه پاسداران گفته: اختیار برنامه موشکی با دولت نیست.پاسدار حاجی زاده در واکنش به اعتراض کشورهای غربی گفت: روند آزمایشات موشکی شامل آزمایشات برد بلند نیز می شود و در این مورد دولت دخالتی ندارد و تنها می‌تواند در امر تبلیغ آزمایش‌های موشکی دخالت کند نه انجام تست‌ها. جیغ بنفش غرب نیز بخاطر این روند توسعه و پیشرفت موشکی است.

این سرکرده سپاه پاسداران درباره سوالی پیرامون لایحه مبارزه با پولشویی هم گفت: هر چیزی که توسط اروپایی‌ها و غربی ها طراحی می شود حتما به آن باید شک کرد و در اینکه آنها می خواهند به اطلاعات ما دست ببرند شک نکنید.

این در حالیست که سرکرده حزب الله لبنان روز گذشته در سخنرانی خود بمناسبت سالگرد انقلاب خمینی گفت: تمام امکانات ما از قرص و دارو بگیرید تا موشکهای‌مان همه از جمهوری اسلامی بود.

بازهم اقدام تحریک آمیز جمهوری اسلامی

خبرگزاری آسوشیتدپرس پیش تر در گزارشی از تلاش مجدد رژیم ایران برای پرتاب ماهواره به فضا خبر داد. بر اساس تصاویر ماهواره‌ای که امروز منتشر شده و برغم اعتراض کشورهای غربی، رژیم ایران برای پرتاب دوم ماهواره تلاش کرده است.

تصاویر ماهواره ای نشان می دهد که این فعالیت‌ها در مرکز فضایی خمینی در استان سمنان انجام شده است. تلاشی که بر اساس تصاویر ماهواره‌ای ناموفق بوده است.

تلاش‌های رژیم ایران برای پرتاب ماهواره به فضا با اعترااض شدید آمریکا و فرانسه مواجه شده است. این کشورها می گونید برنامه‌های هوافضای رژیم ایران در راستای تحول برنامه موشکی و در خدمت توسعه موشک‌های بالستیکی است.

چرخش اروپا و حمله بی سابقه اصلاح طلب ها

اروپایی‌ها برای نجات برجام، چندین بار بر تضمین منافع اقتصادی جمهوری اسلامی از این توافق تاکید کردند. اما در ماه‌های بعدی این تایید کمرنگ و نهایتا به تهدید تبدیل شد.

مصطفی کواکبیان، نماینده مجلس شورای اسلامی گفته: بیانیه اخیر اتحادیه اروپا نشان داد تنها ترامپ نیست که از برجام بیرون می‌آید.

به گزارش ایسنا، این نماینده اصلاح‌طلب مجلس افزوده: اروپاییان نیز حرف‌های عجیبی در مورد حقوق بشر و موشک‌های ما زدند در حالی که به آن‌ها هیچ ربطی ندارد.

وی ادامه داد: امروز در شرایط سختی قرار گرفتیم، برخی خارج نشین‌ها می‌گوید مردم ۲۲ بهمن بیرون نیایند، ولی دشمنان کور خوانده اند، این انقلاب بر روی خون شهدا استوار است.

واکنش وزارت خارجه جمهوری اسلامی به بیانیه اروپا

وزارت‌ خارجه جمهوری اسلامی روز سه شنبه در واکنش به محکومیت برنامه موشکی، تروریسم و نقض حقوق‌بشر در ایران توسط اتحادیه اروپا مدعی شد که طرح اتهامات بی‌ پایه‌ ای هم‌چون طراحی و یا اقدام تروریستی در اروپا از ابتدا بی‌اساس و تعجب برانگیز بود.

در بیانیه وزارت خارجه جمهوری اسلامی آمده است: موضوع برنامه موشکی هرگز در دستور کار مذاکره با دیگر کشورها نخواهد بود و ایراد چنین اتهامات واهی و بی‌اساس نه تنها در شرایط کنونی سازنده نیست بلکه در راستای اهداف معاندینی است که خواهان تیرگی روابط ایران با اروپا هستند. .

این در حالیست که کشورهای عضو اتحادیه اروپا شامگاه دوشنبه با انتشار بیانیه‌ای رسمی خواستار توقف برنامه‌ موشک‌های بالستیک رژیم ایران شدند.

در این بیانیه اتحادیه اروپا نگرانی شدید خود را نسبت به برنامه‌ها و آزمایش‌های موشکی در ایران که موجب بی‌اعتمادی عمیق و بی‌ثباتی منطقه می‌شود ابراز کرده است.

در این بیانیه همچنین از نقض مستمر و گسترده حقوق بشر در ایران ابراز نگرانی شده است.

باز هم خبر هوا کردن ماهواره (موشک)

وزیر ارتباطات جمهوری اسلامی گفته: ماهواره جدید بنام ماهواره “دوستی” آماده قرار گرفتن در مدار است

جهرمی امروز دوشنبه در مشهد اعلام کرد که یک میکروماهواره جدید ساخت داخل آماده ارسال به فضاست. به گفته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات جمهوری اسلامی، ماهواره “دوستی” در دانشگاه صنعتی شریف تهران طراحی و ساخته شده و وزن آن ۵۲ کیلوگرم است.

جمهوری اسلامی اخیرا تلاش کرد ماهواره “پیام” را در مدار قرار دهد که شکست خورد.

این در حالیست که کشورهای غربی بویژه آمریکا می گویند: رژیم ایران همواره از پرتاب ماهواره‌ها به عنوان پوششی برای توسعه برنامه موشکی خود استفاده کرده است

وزیر خارجه آمریکا اخیر آن را اقدامی تحریک آمیز و ناقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل دانست و به رژیم ایران هشدار داد. کشورهای اروپایی نیز درصدد اعمال تحریمهایی در این زمینه هستند.

تهدید موشکی سپاه پاسداران علیه اروپا

وزارت دفاع جمهوری اسلامی روز شنبه در نخستین روز دهه فجراز رونمایی موشک کروز برد بلند زمینی “هویزه” خبر داد که فیلم‌هایی از شلیک آن نیز در صداوسیما پخش شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، پاسدار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران امروز یکشنبه گفت: راهبرد دفاعی ما می تواند به اقتضای شرایط و بر اساس تغییر رفتار بازیگران، تغییر کند.

وی بیان داشت: امروز اگر اروپایی ها یا دیگران بخواهند بر اساس یک توطئه، خلع سلاح موشکی جمهوری اسلامی را دنبال کنند،‌ مجبور می شویم به یک جهش استراتژیک روی آوریم.

سلامی تاکید کرد: به همه توصیه می کنیم در موضوع قدرت موشکی جمهوری اسلامی، هیچکس با ما مذاکره ای، توصیه ای و درخواستی نداشته باشند و اجازه دهند این قدرت را گسترش دهیم و ما را وادار به تغییر در معادلات بازدارندگی نکنند.

این در حالیست که وزیر خارجه فرانسه هفته گذشته نسبت به اعمال تحریم های شدیدتر علیه رژیم ایران در صورت عدم پیشرفت در گفت و گوهای مربوط به برنامه موشک های بالستیک هشدار داد.

لودریان در گفت و گو با خبرنگاران در این باره اظهار داشت: ما آماده اعمال تحریم های شدید هستیم در صورتی که گفت و گوها نتیجه نداشته باشد و آنها نیز این را می دانند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *