جزئیات ناپدید شدن آیت‌اللهی که پایان «انقلاب اسلامی» را پیش‌بینی کرده بود

By | ۱۳۹۷-۱۲-۰۴
العربیه: برخی رسانه‌های ایران از ناپدید شدن رییس حوزه علمیه «امام مهدی» در تهران خبر داده‌اند. آیت‌الله روح‌الله قرهی پیش از ناپدید شدن پیش‌بینی کرده بود که « انقلاب اسلامی، نهایتاً تا پنجاه سال عمر می‌کند.»

به گزارش انصاف‌نیوز آیت‌الله روح‌الله قرهی، رییس حوزه علمیه امام مهدی در شهرک حکیمیه تهران از هشت ماه پیش تا کنون ناپدید شده و رسانه‌های ایران در این مدت هیچ خبری از او منتشر نکرده و اصولگرایان مرتبط با او نیز، درباره سرنوشت آیت‌الله قرهی اظهار بی‌اطلاعی کرده‌اند.

انصاف‌نیوز تاکید کرد که کلاس‌های اخلاق و سخنرانی‌های رئیس حوزه علمیه شهرک حکیمیه تعطیل شده و تلاش‌های خبرنگار این رسانه برای کسب اطلاع از سرنوشت او راه به جایی نبرده است. گفته می‌شود او در حال حاضر لباس روحانیت نیز نمی‌پوشد.

سایت تابناک در تاریخ 18 دی 94 نوشت: «سایت فتن به نقل از روابط عمومی حوزه علمیه امام مهدی (عج) نوشت است سخنان آیت‌الله روح‌الله قرهی مدیر این حوزه علمیه در درس خارج فقه خود با موضوع «فتنه‌های جدید و راه رهایی از آنان» را منتشر کرده که در بخشی از آن آمده: حوادث دیگری هم در شرف وقوع است که لازم است من این نکته را هم در اینجا بیان کنم – که بنا دارم این نکته جدید را چندین مرتبه دیگر هم بیان کنم – و آن، این که بدانید انقلاب اسلامی، نهایتاً تا پنجاه سال عمر می‌کند و بیشتر از این، طول نمی‌کشد.»

در تیرماه امسال خبرگزاری فارس در خبری کوتاه نوشته بود «آیت‌الله روح‌الله قرهی به علت بیماری دستگاه گوارش و عوارض شیمیایی ناشی از دوران دفاع مقدس در بستر بیماری است. عارضه‌ی گوارشی وی که از سال گذشته آغاز شده، همچنان ادامه یافته و اکنون نیز به علت وجود غده در ناحیه شانه تشدید شده است که پزشکان منتظر جواب MRI هستند. جلسات ماه مبارک رمضان گذشته‌ی این استاد اخلاق نیز برگزار نشده است». در حالی که هشت ماه از انتشار این گزارش در خبرگزاری فارس می‌گذرد اما همچنان خبر تازه‌ای از او رسانه‌ای نشده است.

حمید رسایی عضو سابق جبهه پایداری در این‌باره به خبرنگار انصاف نیوز گفت که نه با آقای قرهی ارتباطی دارد و نه هیچگونه خبری از او دارد.

از سوی دیگر مهدی کوچک زاده نماینده‌ی سابق مجلس و عضو جبهه‌ی پایداری نیز درباره‌ی این موضوع اظهار بی‌اطلاعی کرد.

احمد سالک عضو دیگر این حزب نیز به خبرنگار انصاف نیوز گفت در اینباره هیچگونه خبری ندارد.

همچنین نصرالله پژمان‌فر، عضو این حزب گفت: از این موضوع اطلاعی ندارم و بهتر است درباره‌ی این موضوع از حوزه‌ی علمیه امام مهدی بپرسید.

روح الله حسینیان، عضو دیگر جبهه پایداری هم درباره‌ی صحت و سقم شایعات شنیده شده ابراز بی‌اطلاعی کرد.

انصاف‌نیوز درباره سوابق علمی این روحانی نوشت: « آیت الله روح الله قرهی که از سال 1355 تحصیلات حوزوی خود را آغاز کرد، دکترای فلسفه غرب از دانشگاه هامبورگ دارد و در تهران به تدریس فلسفه، حقوق و معارف در دانشگاه‌های نیروی انتظامی، علامه طباطبایی، امام صادق و تهران پرداخته است. او از سال 1381 حوزه علمیه امام مهدی را در شهرک حکیمیه تهران راه انداخت.»

موضوع به پایان رسیدن عمر جمهوری اسلامی از موضوعاتی است که در روزهای گذشته و با توجه به چهلمین سالروز انقلاب ایران به طور گسترده در رسانه‌های مختلف و شبکه‌های اجتماعی مورد توجه قرار گرفت.

در همین راستا سناتور تام کاتن، نماینده ایالت آرکانزاس در سنای آمریکا به سخنان آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر ایران که گفته بود «شعار مرگ بر آمریکا هرگز نمی‌میرید و این یعنی مرگ بر ترامپ، بولتون و پمپئو و یعنی مرگ بر حکام آمریکا» واکنش نشان داد در توئیتی خطاب به او گفت: «پیش از ما خواهی مُرد پیرمرد».

کاتن در توئیتر خود نوشت: «ای پیرمرد، تو مدت‌ها پیش از آن‌که هر کدام از ما بمیریم، خواهی مرد، و رژیم بی‌قانونت به خاطر عدم مشروعیتش خواهد مرد، در حالی‌که آمریکا همچنان سرزمین مردم آزاد باقی خواهد ماند.»

رهبر ایران در سخنانی که در حضور افسران نیروهای هوایی، به مناسب چهلمین سالروز انقلاب ایران، گفت که ایرانی‌ها به سر دادن شعار مرگ بر آمریکا ادامه خواهند داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *