صعود دوباره دلار و سکه؛ یورو ۱۵ هزارتومان شد

By | ۱۳۹۷-۱۲-۲۲

در پی توقف روند نزولی قیمت فروش دلار در سامانه رسمی سِنا، بازار آزاد ارز ایران طی معاملات روز چهارشنبه بار دیگر شاهد افزایش قیمت‌ها بود.

با آغاز معاملات روز چهارشنبه بازار ارز ایران، نرخ فروش دلار در سامانه سنا بودن تغییر نسبت به روز سه شنبه، ۱۲ هزار و ۸۵۰ تومان تعیین شد. این در حالی بود که نرخ بازار آزاد با دنباله‌ روی از سیر نزولی نرخ رسمی سنا، طی حدود دو هفته گذشته با یکهزار تومان کاهش قیمت به ۱۳ هزارتومان رسیده بود.

در این مدت بانک مرکزی با انجام دو حمله به نرخ بازار آزاد موفق شده بود تا ضمن کاهش فاصله نرخ دو بازار، قیمت فروش دلار در بازار آزاد را وارد مسیر نزولی کند. به طوری که طی معاملات روز سه‌شنبه برای ساعاتی بهای دلار آزاد به پایین‌تر از ۱۳ هزارتومان نیز رسید. البته این نرخ تا پایان داد و ستدهای روز سه‌شنبه مدام تا نرخ ۱۳ هزار و ۵۰ تومان نوسان داشت.

با این وجود، در پایان مبادلات روز چهارشنبه بازار آزاد تهران، قیمت فروش هر دلار آمریکا به ۱۳ هزار و ۲۵۰ تومان افزایش یافت. بدین ترتیب بار دیگر فاصله نرخ دلار آزاد و رسمی به ۴۰۰ تومان افزایش یافت.

در همین حال، قیمت هر یورو نیز ۱۵ هزارتومان فروخته شد که نزدیک به ۳۰۰ تومان بیش از نرخ کمینه روز سه‌شنبه بود. قیمت هر قطعه تمام سکه طلا نیز تحت تاثیر رشد قیمت دلار و بهای طلا بیش از ۱۰۰ هزارتومان بالا رفت و به ۴ میلیون و ۶۵۰ هزارتومان رسید.

قیمت هر اونس طلا در بازار جهانی نیز روز چهارشنبه بیش از ۵ دلار گران شد و از مرز یکهزار و ۳۰۶ دلار گذشت.
یورونیوز :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *