یک کشتی با صدها کانتینر در بندرعباس غرق شد 

By | ۱۳۹۷-۱۲-۲۸

ایرنا نوشت:

یک فروند کشتی تجاری در حالی که صدها کانتینر بار همراه خود داشت، ساعتی پیش در یکی از اسکله‌های بندر شهید رجایی بندرعباس غرق شد.

یک فروند کشتی تجاری در حالی که صدها کانتینر بار همراه خود داشت، ساعتی پیش در یکی از اسکله‌های بندر شهید رجایی بندرعباس غرق شد.

این کشتی تجاری که در حال پهلوگیری در یکی از پست‌های بندر شهید رجایی بود به همراه محموله خود به زیر آب رفت.

شاهدان نیز گفتند چند نفر از خدمه هم هنگام غرق شدن کشتی به درون دریا افتادند و احتمال فوت آنان وجود دارد.

تکمیلی:

معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی:

بین ساعت ۹ تا ۱۰ صبح امروز یک فروند کشتی با ۱۵۳ کانتینر هنگام تخلیه و بارگیری در بندر شهید رجایی دچار حادثه شد و کانتینرها به آب ریخته شدند.

ابعاد این کشتی ۹۰ متر طول بود و حامل کالاهای صادراتی روغن صنعتی، پتاسیم کلر، و… بود.

ظاهرا در ناهماهنگی که بین افسر اول کشتی و متصدی جرثقیل و تخلیه رخ داد، بخشی از این کشتی غرق می‌شود که در حال خارج سازی کانتینرها هستیم.

کشتی تحت پرچم جزیره کوموروز بوده و دارای ۱۴ نفر پرسنل است که همگی هندی هستند و فقط یک نفر از ناحیه پا آسیب دیده است و بقیه سالم هستند/فارس

کشتی تجاری با پرچم جزایرکومور فعالیت میکرد/ تمامی پرسنل کشتی غرق شده، ‘هندی هستند


رسانه‌های داخل ایران روز سه‌شنبه ۲۸ اسفند، به نقل از «اله‌مرداد عفیفی پور» مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گزارش دادند که کشتی غرق شده هندی بوده و با پرچم جزایر کومور از مبدا بندر جبل علی دبی وارد بندر شهید رجایی شده بود و در حال تخلیه محموله خود دچار حادثه شده است.

هادی حق شناس، معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی به خبرگزاری ایسنا گفته است در حال خارج سازی کانتینرهای بخشی از کشتی غرق شده هستیم و با توجه به اینکه ارتفاع کشتی ۲۵ متر و آبخور اسکله ١٧ متر است عملیات خارج سازی کانتینرها بر این اساس در دستور کار قرار گرفته است.

آقای حق شناس گفته کشتی مربوطه دارای ۱۴ نفر پرسنل بود که همگی هندی و تمامی پرسنل کشتی سالم هستند و فقط یک نفر از ناحیه پا دچار آسیب شده است.

در پی مرحله دوم تحریم‌های ایالات متحده امریکا علیه جمهوری اسلامی، که از ۱۴ آبان ماه امسال آغاز شده، بنادر و کشتیرانی ایران نیز مورد تحریم قرار گرفته اند اما آمریکا اعلام کرده که این تحریم‌ها شامل مواد غذایی، دارو و تجهیزات پزشکی نمی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *