«ضرب و شتم» سیما انتصاری، درویش زندانی در زندان قرچک 

By | ۱۳۹۸-۰۲-۰۱

کمپین حقوق بشر در ایران به نقل از «یک منبع آگاه» خبر داد که سیما انتصاری، یکی از پنج درویش زن در زندان قرچک ورامین، روز ۲۶ فروردین ماه از یکی از زنان زندانی «کتک خورده است».

بر اساس این گزارش، این زن زندانی به خانم انتصاری گفته مسئولان زندان «به او قول داده‌اند اگر دروایش را مورد آزار قرار دهد در درخواست آزادی مشروط او تجدید نظر خواهد شد».

به گفته این کمپین، پیش از این الهام احمدی، دیگر درویش زن نیز در این زندان توسط یکی از زنان زندانی «مورد ضرب و شتم قرار گرفته بود».

زنان درویش زندانی در این زندان در بهمن ۹۷ در نامه‌ای به رئیس این زندان خواستار اجرای آئین‌نامه «تفکیک زندانیان براساس جرائم» در این زندان شده بودند.

سپیده مرادی، الهام احمدی و شکوفه یداللهی در بند هفت زندان قرچک و سیما و شیما انتصاری (دو خواهر) در بند یک این زندان به سر می‌برند.

زندان قرچک ورامین که محل نگهداری زندانیان زن است، از اواخر سال ۱۳۸۹ رسما بازگشایی شد. این زندان که پیش از آن مرغداری بود و بعد به کمپ ترک اعتیاد تبدیل شده بود، در پی تصمیم مقامات قضایی برای تجمیع کلیه زندانیان زن استان‎های تهران و البرز، به سرعت مورد بازسازی قرار گرفت و پیش از آن که از امکانات استاندارد یک زندان برخوردار باشد، زندانیان زن از زندان‎های مختلف، گروه گروه به آنجا منتقل شدند.