تجمع کارگران در ایران در روز جهانی کارگر به تشنج کشیده شد

By | ۱۳۹۸-۰۲-۱۱

گزارش‌ها از ایران حاکی است که در تهران، تجمع کارگران مقابل خانه کارگر و مجلس در اعتراض به عدم صدور مجوز راهپیمایی در روز جهانی کارگر به تشنج کشیده شد. امروز ۱۱ اردیبهشت (۱ ماه مه)، مصادف با روز جهانی کارگر است.

به گزارش فعالان حوزه کارگری تاکنون تعدادی در تهران بازداشت شده‌اند. به گزارش ایلنا، یک منبع آگاه در نیروی انتظامی درباره دلیل بازداشت این افراد گفته است: “ما تنها کسانی را که قصد برهم زدن این تجمعات و ایجاد اغتشاش را داشتند، بازداشت کردیم.”

گروه دیگری از کارگران نیز در مقابل مجلس ایران تجمع کردند. انگیزه حضور این کارگران اعتراض به عدم صدور مجوز راهپیمایی از سوی دولت حسن روحانی، رئیس جمهوری، عنوان شده است. گزارش‌ها حاکی از بازداشت تعدادی از این کارگران است.

به گزارش ایلنا، خواسته‌های اصلی تجمع‌کنندگان، افزایش دستمزد عادلانه، تامین امنیت شغلی و رفع قراردادهای موقت است. آنها خواستار رسیدگی مسئولان و نمایندگان مجلس به مطالبات قانونی خود شدند.

همچنین به گفته اتحادیه آزاد کارگران ایران امروز ماموران لباس شخصی به تجمع کارگران در سقز حمله کردند. براساس این گزارش تعدادی از کارگران مورد ضرب و شتم قرار گرفتند و گروهی نیز بازداشت شدند.

در این شهر، محمود صالحی، فعال کارگری مورد ضرب و شتم قرار گرفت و زخمی شد. عثمان اسماعیلی نیز بازداشت شده است. آقای صالحی در نامه‌ای این برخورد را محکوم کرده و عنوان کرده است که تعدادی در مراسم روز جهانی کارگر در سقر بازداشت شده‌اند.

همچنین براساس گزارش‌های رسیده از فعالان کارگری، کارگران در نیشکر هفت تپه، مریوان، قزوین هم تجمعاتی را برگزار کردند.

بی بی سی: